کد خبر: 389593
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۱۰:۲۰:۵۱
| |

«کرونا» پروازهای آسیا را تعلیق کرد

یونایتد ایرلاینز که سومین هواپیمایی بزرگ جهان محسوب می‌شود، اعلام کرد برخی پروازهای خود به قاره آسیا را به علت انتشار ویروس کرونا تعلیق کرده است.

«کرونا» پروازهای آسیا را تعلیق کرد
کد خبر: 389593
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۱۰:۲۰:۵۱

اعتمادآنلاین| یونایتد ایرلاینز که سومین هواپیمایی بزرگ جهان محسوب می‌شود، اعلام کرد برخی پروازهای خود به قاره آسیا را به علت انتشار ویروس کرونا تعلیق کرده است.

گسترش سریع ویروس کرونا، سفرهای خطوط هوایی و درآمدزایی سایر شرکت‌های مسافرتی را با ریسکی که تقریباً در طی یک دهه گذشته غیرقابل تصور بود، کاهش داده است.

تقاضای سفر هوایی با دو برابر سرعت اقتصاد جهانی رو به افزایش بوده است، اما اکنون این نقطه روشن در معرض خطر است. خطوط هوایی ایالات متحده و سایر سهام مسافرتی طی روزهای گذشته سقوط کردند زیرا کنفرانس‌های بزرگ دنیا لغو شد و این نگرانی‌ها زیاد شد که ممکن است مشتریان به دلیل شیوع COVID-19 از مسافرت خودداری کنند.

یونایتدایرلاینز که مقر اصلی آن در آمریکا واقع است، بیش از هر هواپیمایی در کشور آمریکا به مقصدهایی در قاره آسیا پرواز می‌کند و حالا با شیوع ویرو کرونا بخش زیادی از پروازهای آسیا به آمریکا و مسیر عکس آن به مدت طولانی لغو شده است.

سهام شرکت هواپیمایی American Airlines نیز با 7.7٪ کاهش به 20.60 دلار رسید که پایین‌ترین نرخ از زمان شروع معاملات پس از ادغام در سال 2013 با US Airways بود.

براساس آمار جدید، بیش از 81 هزار نفر با ویروس کرونا بیمار شده‌اند و موارد جدید در خارج از چین در حال افزایش است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها به مردم توصیه کرده از سفرهای غیرضروری به کره جنوبی خودداری کنند.

انجمن بین‌المللی حمل‌و‌نقل هوایی نیز هفته گذشته هشدار داد که تقاضای سفر هوایی امسال برای نخستین بار پس از یک دهه با کاهش عجیبی مواجه بوده و این اختلال بیش از 29 میلیارد دلار به این صنعت زیان خواهد رساند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها