کد خبر: 388838
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نگاهی به ثروتمندانی که مدرک تحصیلی ندارند/ مدرک برای موفقیت لازم نیست؟ + تصویر

پایگاه اطلاع‌رسانی «بیزینس اینسایدر» در گزارش مفصلی شماری از ثروتمندترین افراد جهان را نام برده که در غیاب تحصیلات دانشگاهی و علمی، در زمره میلیاردهای برجسته این کره خاکی قرار گرفته‌اند.

نگاهی به ثروتمندانی که مدرک تحصیلی ندارند/ مدرک برای موفقیت لازم نیست؟ + تصویر
کد خبر: 388838
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| گرچه بسیاری از افراد مدرک را مهم‌ترین شرط موفقیت و رسیدن به ثروت قلمداد می‌کنند، اما بر اساس یک تحقیق، مدرک تنها راه پولدار شدن نیست.

به گزارش اعتمادآنلاین، پایگاه اطلاع‌رسانی «بیزینس اینسایدر» در گزارش مفصلی شماری از ثروتمندترین افراد جهان را نام برده که در غیاب تحصیلات دانشگاهی و علمی، در زمره میلیاردهای برجسته این کره خاکی قرار گرفته‌اند.

نتیجه تحقیقات این گزارش نشان می‌دهد یک‌هشتم از 400 میلیاردری که نام‌شان در لیست سال 2018 فوربس برده شده یا دانشگاه نرفته‌اند یا از آن دسته افرادی هستند که همواره از کلاس‌های دانشگاه فراری بوده و پیش از پایان دوره انصراف داده‌اند.

با برخی از این افراد در ادامه این گزارش آشنا خواهید شد.

رالف لورن

رالف لورن

رالف لورن (Ralph Lauren) سرمایه‌دار آمریکایی یکی از طراحان برجسته لباس محسوب می‌شود.

لورن 80ساله که با 7.5 میلیارد دلار سرمایه شماره 162 لیست ثروتمندترین افراد جهان را به خود اختصاص داده است، همواره جزو غایبان دانشکده باروخ در شهر نیویورک بود و به دلیل همین غیبت‌ها بیشتر از 2 سال در دانشگاه دوام نیاورد و ترک تحصیل کرد.

جان کوم

جان کوم

جان کوم 44ساله که از میلیاردرهای جوان این لیست به شمار می‌رود، در اوکراین به دنیا آمده و مهندس کامپیوتر است. او به همراه شریکش «برایان اکتون» در سال 2009 دست به کار راه‌اندازی اپلیکیشن واتس‌اپ شد که بعدتر در سال 2014 فیس‌بوک آن را به قیمت 19 میلیارد دلار خریداری کرد.

جان کوم نیز که رابطه چندان خوبی با تحصیل نداشت از ادامه تحصیل در دانشگاه ایالتی سن‌خوزه انصراف داد و به جای آن، تا پیش از راه‌اندازی واتس‌اپ، 9 سال در یاهو مشغول کار شد.

آمانسیو اورتگا

آمانسیو اورتگا

آمانسیو اورتگا، میلیاردر اسپانیایی و موسس برند زارا، ششمین ثروتمند جهان است که ثروتش بالغ بر 66.6 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

صاحب این ثروت نجومی در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمد و پدرش در خط راه‌آهن کار می‌کرد.

اورتگا در 14 سالگی برای کمک به درآمد خانواده ترک تحصیل کرد تا کار در یک فروشگاه لباس را آغاز کند. از همان‌جا بود که به سمت تحقق رویای خود پیش رفت؛ آمانسیو آرزو داشت روزی در صنعت مد پروژه‌ای را به اجرا درآورد که طی آن تمامی اقشار جامعه قادر به خرید لباس‌های او باشند؛ سرانجام هم رویایش را به حقیقت پیوند زد و خود نیز به ثروت انبوهی دست یافت.

مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ، سرمایه‌دار و برنامه‌نویس آمریکایی، در نیویورک به دنیا آمد. او در سال دوم تحصیل از دانشگاه هاروارد انصراف داد تا روی پروژه‌اش یعنی تاسیس فیس‌بوک متمرکز شود.

او از طریق همین پایگاه که بزرگ‌ترین تارنمای اجتماعی در جهان قلمداد می‌شود به ثروت زیادی رسید. هم‌اکنون ثروت زاکربرگ حدود 66 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

شلدون ادلسون

شلدون ادلسون

شلدون ادلسون، رئیس اجرایی شرکت شلدون لاس‌وگاس، متولد 1933 ماساچوست است که تحصیل در دانشگاه نیویورک را نیمه‌تمام رها کرد و ترجیح داد به فعالیت‌های اقتصادی بپردازد.

ثروت او در حال حاضر حدود 40 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

لیلیان بتانکور

لیلیان بنتانکور

لیلیان بتانکور سرمایه‌دار فرانسوی که ثروتش در سال 2017 بیش از 40 میلیارد دلار اعلام شده و تا زمان مرگش ثروتمندترین زن دنیا بود، هرگز نتوانست مدرک دانشگاهی بگیرد و هیچ‌گاه به تحصیلات تکمیلی و دانشگاهی توجهی نشان نداد.

تد ترنر

تد ترنر

تد ترنر، سرمایه‌دار آمریکایی و بنیان‌گذار سی‌ان‌ان که شمار قابل توجهی از رسانه‌ها را در مالکیت خود دارد، تحصیل در دانشگاه براون را پیش از فارغ‌التحصیلی رها کرد؛ این ترک تحصیل اما به خواست او نبود بلکه به دلایل انضباطی از دانشگاه اخراج شد.

با این حال او تاکنون به واسطه فعالیت‌های تجاری و مالی‌اش چندین مدرک افتخاری از دانشگاه‌های مختلف دریافت کرده است.

این مرد 80ساله ثروتی بالغ بر 2.2 میلیارد دلار دارد.

تراویس کالانیک

تراویس کلانیک

تراویس کالانیک که جزو کارآفرین‌های موفق محسوب می‌شود در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه کالیفرنیا درس می‌خواند، اما آن را نیمه‌کاره گذاشت و به بازار کار رفت تا در موتور جست‌وجوی «اسکور» مشغول کار شود.

ثروت این مرد 43ساله 3.7 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

اینگوار کمپراد

اینگوار کمپراد

اینگوار کمپراد سرمایه‌دار سوئیسی فعالیت اقتصادی خود را با فروش چوب کبریت آغاز کرد سپس پا به عرصه فروش مداد گذاشت، ماهی فروخت و به ساعت‌فروشی دست زد.

کمپراد که در سال 2018 در 91 سالگی فوت کرد، 58.7 میلیارد دلار برای ورثه‌اش به جا گذاشت، اما گویا مدرک تحصیلی قابل توجهی نداشته است.

بیل گیتس

بیل گیتس

و در پایان از بیل گیتس یاد می‌کنیم؛ او نیز تحصیل در دانشگاه هاروارد را بعد از 2 سال ترک کرد تا شرکت مایکروسافت را تاسیس کند.

در واقع باید گفت، گیتس 63ساله امروز صاحب ثروتی بیش از 102 میلیارد دلار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها