کد خبر: 388129
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۰۷:۴۹:۰۰
| |

بزرگترین کمیته بازنگری سیاست‌های انگلیس تشکیل شد

در ادامه تحولات سیاسی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بوریس جانسون از تشکیل بزرگترین کمیته بازنگری سیاست‌های دولت این کشور پس از پایان جنگ سرد خبر داد.

بزرگترین کمیته بازنگری سیاست‌های انگلیس تشکیل شد
کد خبر: 388129
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۰۷:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس اعلام دفتر نخست وزیری انگلیس، این کمیته موظف خواهد بود تا تمام سیاست‌های این کشور اعم از دفاعی، امنیتی، خارجی و غیره را به صورت یکپارچه مورد بازنگری قرار داده و نتیجه را به اطلاع نخست وزیر برساند.

از خدمات دیپلماتیک تا توانمندی‌های نظامی و امنیتی، کمیته یادشده تعریف جدیدی از جایگاه انگلیس در نظام بین‌الملل ارائه خواهد داد.

این کمیته فراتر از معیارهای سنتی عمل کرده و فرصت‌ ها و چالش‌هایی را که انگلیس با آن مواجه است بررسی و طرحی را برای ایجاد هماهنگی در ساختار جدید دولت ارائه خواهد داد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در این رابطه گفت: من مصمم هستم دولتی را هدایت کنم که در داخل و خارج به نفع ملت انگلیس باشد.

او با بیان این ادعا که مهارت‌ها، ارزش‌ها و نوع رهبری انگلیسی در سطح جهان مشهور است افزود: اما ما نمی‌توانیم روی داشته‌های خود اکتفا کنیم و بایستی برای سازوگاری بیشتر با تحولات دنیا هماهنگ شویم.

جانسون اضافه کرد: همچنان‌که دنیا در حال تحول است ما هم باید خود را تطبیق دهیم و از فناوری‌ها جدید و راه‌کارهای تازه در راستای سیاست خارجی که به سود منافع ملت باشد بهره ببریم.

بر اساس این گزارش، نتیجه یافته‌ها و طرح پیشنهادی کمیته بازنگری توسط اعضای دولت بررسی و سپس برای تصمیم گیری نهایی به شورای امنیت ملی ارجاع خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها