اظهارات «برنی سندرز» درباره انقلاب کوبا دردسرساز شد

صحبت های کاندیدای پیشروی حزب دموکرات درباره انقلاب کوبا و حمایت ضمنی از برخی اقدامات انجام‌شده در این کشور، با واکنش‌های منفی هم‌حزبی‌های او مواجه شده است.

اظهارات «برنی سندرز» درباره انقلاب کوبا دردسرساز شد
کد خبر: 387931
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۲:۰۳:۵۵

اعتمادآنلاین| «برنی سندرز» در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس در خصوص انقلاب کوبا، عنوان کرد: زمانی که فیدل کاسترو در کوبا به قدرت رسید، می‌دانید چه کاری انجام داد؟ او برنامه سوادآموزی گسترده‌ای را در کوبا اجرا کرد. ایا این اقدام بدی بوده؟ این منصفانه نیست که بگوییم همه اقدامات انجام شده پس از انقلاب کوبا اشتباه بوده است.

این اظهارنظر سندرز واکنش‌های مختلفی را در میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به دنبال داشته است.

برای مثال، جو بایدن معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا و مایکل بلومبرگ شهردار سابق نیویورک که هر دو از رقیبان برنی در انتخابات هستند، از این موضع گیری سندرز انتقاد کرده اند.

کارزار انتخاباتی جو بایدن نیز در بیانیه‌ای عنوان کرد: این موضع گیری سندرز بخشی از الگوی گسترده‌تر او در استقبال از رهبران و دولت‌های مستبد در سراسر جهان بوده است.

این بیانیه به سابقه حمایت‌های سندرز از حکومت‌های کمونیستی طی دوران جنگ سرد اشاره کرد و عنوان داشت: استقبال و حمایت از حکومت کاسترو در کوبا همزمان با نقض حقوق بشر در این کشور نه تنها خطرناک بوده بلکه توهین به افراد زیادی است که از کوبا فرار کرده و به آمریکا پناه برده‌اند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها