کد خبر: 387636
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۶:۱۷:۲۸
| |

منوچین: کرونا تاثیر قابل‌توجهی بر فاز یک توافق تجاری واشنگتن-پکن نداشته است

وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد شیوع بیماری کرونا در چین تاکنون تاثیری بر فاز یک توافق تجاری که میان واشنگتن و پکن به دست آمده، نداشته است.

منوچین: کرونا تاثیر قابل‌توجهی بر فاز یک توافق تجاری واشنگتن-پکن نداشته است
کد خبر: 387636
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۶:۱۷:۲۸

اعتمادآنلاین| استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد: تاکنون شیوع بیماری کرونا در چین تاثیر مهمی بر فاز یک توافق تجاری که میان واشنگتن و پکن حاصل شده نداشته، هرچند ممکن است با دسترسی به داده‌های بیشتر در خصوص شیوع این ویروس در هفته‌های آتی این شرایط تغییر کند.

منوچین در مصاحبه با رویترز در اواخر روز گذشته نسبت به نتیجه‌گیری کردن درباره تاثیر آنچه «تراژدی انسانی» نامیده می‌شود بر اقتصاد جهان یا بر تصمیم درباره زنجیره تامین شرکت‌ها هشدار داد و گفت خیلی زود است که در این خصوص صحبت شود. او گفت چین در حال حاضر بر این ویروس متمرکز شده، اما واشنگتن انتظار دارد پکن به تعهدات خود برای خرید محصولات و خدمات بیشتر از آمریکا طبق توافق تجاری عمل کند.

منوچین در ادامه اضافه کرد: «انتظار ندارم بر اساس آنچه می‌دانیم این (بیماری کرونا) تاثیری بر فاز یک داشته باشد و انتظار ندارم به یک عامل تاثیرگذار تبدیل شود.» وزیر خزانه‌داری آمریکا افزود: «بدیهی است که با پیشرفت اوضاع ممکن است تغییراتی ایجاد شود. در چند هفته آتی که اطلاعات بیشتری از میزان شیوع این ویروس به دست خواهد آمد همه ما ارزیابی بهتری خواهیم داشت.» با این حال او تاکید کرد که شیوع کرونا ممکن است آغاز مذاکرات برای فاز دوم توافق تجاری را به تاخیر بیندازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها