کد خبر: 386125
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۱ ۱۴:۰۸:۵۶
| |

دیدار کارشناسان صندوق بین‌المللی پول با نخست وزیر لبنان

تیمی از کارشناسان صندوق بین‌المللی پول امروز (پنج‌شنبه) در آغاز سفر خود به لبنان با نخست وزیر این کشور دیدار کردند تا بتوانند توصیه‌هایی را در خصوص نحوه مقابله با بحران اقتصادی و مالی این کشور عربی ارائه کنند.

دیدار کارشناسان صندوق بین‌المللی پول با نخست وزیر لبنان
کد خبر: 386125
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۱ ۱۴:۰۸:۵۶

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، صندوق بین‌المللی پول گفت: سفر این تیم کارشناسان به لبنان تا 23 فوریه (4 اسفند) ادامه خواهد داشت و در این مدت توصیه‌های فنی را برای مقابله با بحران اقتصادی و مالی رو به رشد لبنان ارائه خواهد کرد. شایان ذکر است که لبنان از صندوق بین‌المللی پول درخواست کمک مالی نکرده است.

این بحران اقتصادی سال گذشته همزمان با کاهش جریان سرمایه گذاری در لبنان و آغاز اعتراضات در این کشور علیه مقامات حاکم به خاطر دهه‌ها فساد و حکمرانی نامناسب آغاز شد.

دولت حسان دیاب، نخست وزیر لبنان که ماه گذشته زمام امور را به دست گرفته باید تصمیم بگیرد که درباره پرداخت‌های قریب‌الوقوع بدهی‌هایش به ویژه یک بدهی 1.2 میلیارد دلاری در تاریخ 9 مارس (19 اسفند ماه) چه کاری انجام دهد.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان که یکی از پرنفوذترین سیاستمداران این کشور محسوب می‌شود روز چهارشنبه گفته بود که بازسازی بدهی بهترین راه حل برای سررسیدهای برگشتی است.

لبنان فردا (جمعه) پیشنهادات شرکت‌هایی که موظف شده‌اند تا به دولت توصیه‌های مالی و حقوقی خود را ارائه کنند، بررسی خواهد کرد.

دولت لبنان قصد دارد فورا تصمیم بگیرد که چه فردی را برای رسیدگی به این مسئله منصوب کند.

لبنان از هفت شرکت خواسته تا پیشنهادات و توصیه‌های مالی و حقوقی خود را ارائه کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها