مقداد: «ترکیه» دشمن سوریه است

معاون وزیر خارجه سوریه در سخنانی تأکید کرد مقاومت مقابل گروه‌های تروریستی و اشغالگران ترکیه‌ای و آمریکایی حق کشورش است.

مقداد: «ترکیه» دشمن سوریه است
کد خبر: 384812
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ۱۰:۳۲:۳۷

اعتمادآنلاین| فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با شبکه المیادین با اشاره به پیشروی ارتش سوریه در حومه ادلب، اعلام کرد: ملت سوریه امروز بازگشایی جاده حلب-دمشق را جشن می‌گیرند که چندین سال بسته بود و ما پس از دستاوردهای اخیر ارتش وارد مرحله نظامی جدیدی شده‌ایم.

او افزود: سوریه مواضع چند سال گذشته روسیه، ایران، حزب‌الله و محور مقاومت در قبال خود را فراموش نخواهد کرد.

مقداد همچنین با اشاره به حملات اسرائیل به مناطق مختلف سوریه، گفت: اسرائیل همیشه نسبت به تمامی جزئیات جنگ آگاه بوده و برای حمله به تمامی مناطق سوریه برنامه‌ریزی داشته و از همان آغاز جنگ از گروه‌های مسلح حمایت کرده است.

او تصریح کرد: آمریکا در صدد حفاظت از منافع خود که شامل نفت و اسرائیل می‌شود، است و از ترکیه برای تحقق این هدف استفاده می‌کند؛ ترکیه اکنون دشمن ماست، چراکه اراضی ما را اشغال کرده و تروریست‌ها را وارد آن می‌کند.

معاون وزیر خارجه سوریه ادامه داد: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه معتقد است که جنگ علیه سوریه طی چند روز پایان می‌یابد و او مرتکب جنایت علیه سوریه و ملت ترکیه شده است. دولت ترکیه با به این فکر کند که هرگونه تضعیف دولت سوریه خود ترکیه را هم درگیر خواهد کرد.

او همچنین اظهار کرد: در دنیا دولتی احمق‌تر از دولت ترکیه وجود ندارد، چراکه نه به توافقنامه سوچی احترام می‌گذارد نه به خروجی نشست امنیتی سوریه و ترکیه در مسکو. اردوغان همانطور که نفس می کشد، دروغ می‌گوید؛ او در جنگ علیه سوریه دست دارد و اکنون برای جنگ به لیبی رفته است.

المقداد افزود: طرح اصلی که برای منطقه آماده شده، حذف سوریه از لیست اصلی مقابله با چالش‌ها است و هر بار که اعراب نسبت به این مسأله آگاه شده و از خواب بیدار می‌شوند با سیلی آمریکا مواجه می‌شوند.

او در بخش دیگری از اظهاراتش درباره روابط دمشق و اعراب نیز عنوان کرد: امیدوار بودیم عرب‌ها علیه یکدیگر توطئه نکنند و یکدیگر را تضعیف نکنند. از عرب‌ها می‌خواهیم تا بفهمند که 9 سال جنگ علیه سوریه هیچ تغییری در موضع آن ایجاد نکرده است.

این مقام سوری با اشاره به مسأله کردها نیز افزود: تشکیلات کردها جزء لاینفک ملت سوریه است و تلاش‌ها برای جدا کردن آن آمریکایی-صهیونیستی است. خودمختاری یک تابو است و ما بر تمامیت ارضی سوریه اصرار داریم.

المقداد درباره طرح ضدفلسطینی موسوم به معامله قرن نیز تأکید کرد: ملت ما برای از بین بردن معامله قرن و تمام توطئه‌هایی که علیه امت عربی طراحی می‌شود مبارزه خواهند کرد. هموطنان ما در جولان اشغالی امروز تاکید می‌کنند که سوری هستند و به وطن و سرزمین خود متعهدند.

او در پایان تاکید کرد: سوریه در نهایت پیروز خواهد شد و بشار اسد، رئیس جمهوری آن در منصب خود باقی خواهد ماند، چراکه ملت سوریه او را می‌خواهند و به وی اعتماد دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها