جهاد اسلامی: به تلاقی مجاهدان فلسطینی و یمن در خاک فلسطین امیدواریم

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی ضمن تشکر از رهبر انصارالله یمن، او را «مجاهد کبیر بسیار قابل اعتماد» توصیف کرد و گفت به تلاقی مجاهدان فلسطینی و یمنی در خاک فلسطین امیدواریم.

جهاد اسلامی: به تلاقی مجاهدان فلسطینی و یمن در خاک فلسطین امیدواریم
کد خبر: 383001
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ۱۰:۱۸:۱۴

اعتمادآنلاین| «خالد البطش» از سران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مصاحبه با یک نشریه یمنی، بشدت از مردم یمن و رهبر انصارالله به دلیل حمایت از مردم و آرمان فلسطین، تقدیر و تمجید کرد.

البطش در گفت‌وگو با روزنامه «الثوره» یمن، از دعوت «رهبر انقلاب [یمن] سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی برای حمایت از مقاومت فلسطین با مال و سلاح» تقدیر کرد و گفت: به تحقق پیروزی وعده داده شده زمانیکه پیشاهنگان یمن و فلسطین در میادین جهاد در خاک مبارک فلسطین [قدس] با هم ملاقات می‌کنند، امید داریم.

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی از «تظاهرات‌های صنعاء و الحدیده» در جمعه گذشته که آن را «میلیونی» نامید، تمجید کرد و گفت: تظاهرات‌های میلیونی که در صنعاء و الحدیده [غرب یمن] دیدیم، در هیچ کشور عربی و اسلامی مشاهده نکردیم. یمن در حمایت از آرمان فلسطین و رد [طرح] معامله قرن، پیشگام است. مردم یمن صادق‌تر و در درک رنج ملت فلسطین باعاطفه‌تر و حساس‌ترند.

البطش، با اشاره به لزوم «وحدت امت در مقابله با معامله قرن دشمن آمریکایی و صهیونیستی» تأکید کرد که «نبرد یکی است و هدف تفنگ‌ها نیز یکی باید باشد؛ تفنگ مقاومت در فلسطین، یمن، لبنان،‌ سوریه، عراق، مصر و همه تفنگ‌های امت باید هدفش پاکسازی فلسطین از لوث صهیونیست‌ها باشد. گزینه‌ای دیگر جز یکی کردن نبرد و وحدت صفوف برای بازپس‌گیری و آزادسازی فلسطین و مقابله با تهدیدهای آمریکا و مزدوران آمریکا در منطقه که با آرمان امت و ملت‌های منطقه تجارت می‌کنند، نداریم».

او با اشاره به دیدار سران صهیونیستی با برخی «سران و رؤسای» منطقه که «جدیدترین مورد آن در اوگاندا و در چارچوب مشروعیت دادن به موجودیت اسرائیل در منطقه بود» [دیدار رئیس شورای نظامی سودان با نتانیاهو]، گفت «مأموریت صلیبی‌های غربی و کینه‌توز در قرن بیستم ایجاد دشمن اسرائیلی در منطقه است و مأموریتشان امروز در قرن بیست‌ویکم به مشروع کردن این موجودیت در منطقه و حمایت از امنیت آن و وادار کردن به اعتراف به موجودیتش تغییر کرده است». البطش تشکیل ائتلاف‌هایی مشکوک در منطقه با صهیونیست‌ها را مقدمات نبردی دانست که مقاومت به عنوان محوری که پایگاهش فلسطین است، باید برای آن، متحد شود.

این سیاستمدار فلسطینی با بیان اینکه «عادی‌سازی روابط» با رژیم صهیونیستی، صرفا به سود این رژیم است، گفت: این دولت‌ها چه کم دارند که به سراغ عادی‌سازی با اسرائیل می‌روند؟ نفت ندارند؟ بندر ندارند؟ فرودگاه و هواپیما و پول ندارند؟ همه چیز دارند. دشمن است که به این چیزها نیاز دارد. دشمن نیاز دارد که او را به رسمیت بشناسند و به او پول و سلاح بدهند. دشمن در حال تشکیل ائتلاف‌های نظامی و امنیتی با آنان [دولت‌های عربی] است و با تأسف شدید، دشمن فرضی جدید، جمهوری اسلامی در ایران است. این کشورها[ی عربی] به جای آنکه ارتش و امکانات خود را خرج دشمن اشغالگر قدس و فلسطین کنند، دارند با کسی مقابله می‌کنند که از برادر [به ما] نزدیک‌تر است و برداری بزرگ‌تر در منطقه است. گمان می‌کنم که ملت‌های عربی و اسلامی که دارند با اسرائیل روابط بر قرار می‌کنند، بازنگری و عادی‌سازی را متوقف کنند. عادی‌سازی راهی برای تاراج ثروت عربی است.

البطش درباره عجله برخی رژیم‌های منطقه برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت، آمریکاست که این را بر این رژیم‌های ضعیف تحمیل کرده و این رژیم‌ها هم نگران [باقی ماندن] خود [در قدرت] هستند. این رژیم‌ها از مردم خود می‌ترسند. می‌ترسند که کرسی قدرت را از دست بدهند برای همین دارند موجودیت اسرائیل در منطقه را تسهیل می‌کنند.

این عضو شورای سیاسی الجهاد اسلامی با اشاره به جنگ عربستان سعودی علیه یمن که از سال 1394 آغاز شده و هنوز ادامه دارد گفت، این جنگ آمریکایی-صهیونیستی است و نابودی یمن در درجه اول به سود اسرائیل و آمریکاست. «هواپیماهایی که یمن را بمباران می‌کنند، آمریکایی است و هواپیماهایی که غزه را بمباران می‌کند نیز آمریکایی است و این به معنای این است که جنگ [یمن] جنگ آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست».

این سیاستمدار فلسطینی، در ادامه خواستار «وحدت موضع جهادی مقاومت در منطقه عربی برای مقابله با معامله قرن» شد و خطاب به مردم یمن گفت «ما به شما و به توان شما اعتماد داریم و ان شاء الله بزودی در میادین نبرد در سرزمین فلسطین دیدار خواهیم کرد. ملت یمن ملتی اصیل و با قدمت و صادق و شایسته احترام و تقدیر است».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها