کد خبر: 382430
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۵:۳۷:۲۸
| |

سفیر مسکو در تهران: تحریم تسلیحاتی ایران، موقت است

سفیر روسیه در ایران با تاکید بر اینکه طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، اکتبر 2020 تحریم تسلیحاتی تهران پایان می‌یابد، درباره علاقه‌مندی ایران به تسلیحات روسی صحبت کرد.

سفیر مسکو در تهران: تحریم تسلیحاتی ایران، موقت است
کد خبر: 382430
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۵:۳۷:۲۸

اعتمادآنلاین| «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران تحریم تسلیحاتی ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل را «موقتی» خوانده و به تمجید از تسلیحات روسی پرداخته است.

به نوشته «اسپوتنیک»، جاگاریان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ایران به تجهیزات نظامی روسیه علاقه‌ نشان داده است یا نه، تاکید کرد که تهران به تسلیحات روسی علاقه نشان داده است.

سفیر روسیه در ایران در پاسخ به این سوال گفت: «بله؛ البته (که ایران علاقه نشان داده است) چرا که در جهان به درستی تجهیزات نظامی ما، بهترین و کم قیمت‌ترین ارزیابی می‌شوند».

نماینده مسکو در تهران از بیان اینکه ایران دقیقا به کدام تجهیزات نظامی روسیه علاقه نشان داده، اشاره نکرد.

جاگاریان ضمن دفاع ازهمکاری‌های نظامی روسیه و ایران تاکید کرد که مسکو قوانین بین‌المللی در رابطه با محدودیت‌های تسلیحاتی ایران به ویژه قطعنامه 2231 را مراعات می‌کند.

سفیر روسیه تصریح کرد: «البته این محدودیت‌ها، موقتی هستند و تا اکتبر 2020 (برقرار هستند)». وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال خرید سامانه پدافند اس‌400 توسط ایران تاکید کرد، خرید این سامانه به تصمیم خود تهران بستگی دارد.

اظهارات سفیر روسیه در ایران درباره تحریم‌ رو به انقضای تسلیحاتی ایران در حالی مطرح شده که پیشتر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا از پایان زمان تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل بر ایران شدیدا ابراز نگرانی کرده بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها