کد خبر: 382332
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۱:۲۲:۰۹
| |

روسیه بر حمایت از استقلال و تمامیت ارضی عراق تاکید کرد

معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای عراقی خود در مسکو بر پایبندی کشورش به استقلال و تمامیت ارضی عراق تاکید کرد.

روسیه بر حمایت از استقلال و تمامیت ارضی عراق تاکید کرد
کد خبر: 382332
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۱:۲۲:۰۹

اعتمادآنلاین| «عبدالکریم هاشم» معاون وزارت خارجه عراق با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و درباره مسائل منطقه از جمله اوضاع عراق و پاسخ اتحادیه عرب به طرح ادعایی صلح معامله قرن گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای پس از این دیدار گفت: «بوگدانوف و هاشم رایزنی‌های مفصلی را با یکدیگر داشتند و به تبادل نظر درباره مسائل منطقه پرداختند که اوضاع در عراق و پیرامون آن در سایه تشدید تنش در مناسبات ایران و آمریکا محور این گفت‌وگو بوده است».

بوگدانوف بر پایبندی مسکو به حاکمیت عراق، استقلال و تمامیت ارضی آن تاکید کرد و گفت: «اختلافات موجود باید از طرق سیاسی و دیپلماتیک و در چارچوب یک گفت‌وگوی برابر و جامع که منافع همه نیروهای سیاسی و مؤلفه‌های قومی این کشور را در نظر می‌گیرد، حل و فصل شود».

بوگودانوف ابراز امیدواری کرد که تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید عراق در اسرع وقت با موفقیت همراه شود.

بر اساس این بیانیه دو طرف افق‌های حل و فصل بحران سوریه بر مبنای اصل احترام به حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن را نیز مورد بررسی قرار دادند.

آنها همچنین بر اهمیت وحدت تلاش‌ها برای دفع نهایی موجودیت تروریسم در منطقه و به خصوص گروهک تروریستی داعش و گروه‌های ذیربط آن تاکید کردند.

دو طرف همچنین راه‌های تقویت روابط روسیه و عراق و همکاری در زمینه‌های انرژی، سرمایه گذاری و در سطح بشردوستانه را نیز مورد بررسی قرار دادند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها