بورس چین در وضعیت قرمز؛ سقوط 8 درصدی بازار سهام چین در پی شیوع کرونا

بورس چین امروز و بعد از 9 روز تعطیلی بازار شد و به دلیل شیوع ویروس کرونا، 393 میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد.

بورس چین در وضعیت قرمز؛ سقوط 8 درصدی بازار سهام چین در پی شیوع کرونا
کد خبر: 381976
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ ۱۵:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| بورس چین در روز 23 ژانویه و پیش از آغاز سال نوی این کشور بسته شد و قرار بود روز جمعه باز شود اما دولت چین برای جلوگیری از تأثیر منفی شیوع ویروس کرونا در این کشور بر بازارهای مالی، باز شدن آن را تا امروز و به مدت سه روز به تعویق انداخت.

از سوی دیگر بانک مرکزی چین از برنامه خود برای مساعدت مالی به شرکت‌های آسیب دیده از ویروس کرونا خبر داد و از سوی دیگر اعلام کرد که قصد دارد بیش از 170 میلیارد دلار نقدینگی به بازار تزریق کند.

علی رغم همه این تدابیر که پیش از بازگشایی بازار پس از یک دوره تعطیلی طولانی اندیشیده شده بود اما بورس چین به دلیل ابعاد اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، 393 میلیارد دلار معادل 8 درصد از ارزش خود را در معاملات امروز از دست داد.

بورس شانگهای با این سقوط 8 درصدی بیشترین سقوط یک روزه را طی 4 سال گذشته تجربه کرد.

ارزش یوآن چین هم کاهش یافت و از 7 یوآن به ازای هر دلار عبور کرد. در بورس کالای شانگهای نیز قیمت کالاهای اساسی از مس گرفته تا روغن پالم به کف قیمت رسیدند.

این سقوط در حالی اتفاق افتاد که در کنار تدابیر بانک مرکزی محدودیت‌هایی برای فروش دارایی‌ها نیز از سوی سازمان بورس چین برای سهامداران اعمال شده بود.

در حالی که در آخرین روز معاملاتی بورس شانگهای در روز 23 ژانویه، تعداد کشته‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا 17 نفر بود، تا دیشب و ساعاتی پیش از بازارگشایی بازار تعداد آن‌ها از مرز 360 نفر گذشت.

ارزش یوآن در بازارهای داخلی چین 1.2 درصد کاهش یافت و به 7.0155 یوآن در برابر دلار رسید.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها