کد خبر: 381134
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۰۹:۲۹:۵۷
| |

چین:

غربی ها نباید کمک به سوریه را سیاسی کنند

چین خطاب به کشورهای آمریکا و انگلستان تاکید کرد که نباید کمک های بشردوستانه به سوریه با مسایل سیاسی درهم آمیخته شود.

غربی ها نباید کمک به سوریه را سیاسی کنند
کد خبر: 381134
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۰۹:۲۹:۵۷

اعتمادآنلاین| تلویزیون چین روز جمعه به نقل از «جانگ جون» نماینده دایمی چین در شورای امنیت سازمان ملل آورده است که رهیافت سیاسی برای حل مساله سوریه برای بهبود فضا با هدف کمک های بیشتر بشردوستانه برای دمشق است.

وی با رد اتهامات این کشورهای غربی تاکید کرد که امروز بحران انسانی در سوریه شکل گرفته است و این یک تراژدی برای جامعه جهانی است و در چنین شرایطی همه باید دراندیشه کمک رسانی به سوریه باشند.

او اتهامات این کشورها را مردود دانست و گفت انگلستان و آمریکا می خواهند با سیاسی کردن فضای شورای امنیت از چین و دیگر کشورها به دلیل کمک به سوریه انتقاد کنند.

نماینده چین در سازمان ملل با اشاره به اینکه کشورش بارها در شورای امنیت برای حل اختلافات میان طرفین تلاش کرده است گفت : اتهام زدن ها باعث تغییر حقیقت وجود بحران انسانی در سوریه و نیاز این کشور به کمک های بشردوستانه نمی شود.

جانگجون از آمریکا و انگلستان خواست با مساله بحران سوریه شکل مسئولانه برخورد کرده و از انتقاد کردن و اتهام زدن به دیگر کشورها خودداری ورزند و به راه حل های مورد اجماع طرفین احترام بگذارند.

با بالا گرفتن اختلافات میان چین و روسیه با دو کشور غربی در شورای امنیت بر سر کمک رسانی سازمان ملل به مناطقی در شمال شرق سوریه و تمدید ماموریت سازمان در این راستا برای ماه جاری میلادی، پکن تاکید کرده است که در جریان کمک رسانی نباید سیاسی بازی کرد لذا باید استقلال، حق حاکمیت و وحدت سوریه مورد احترام قرار گیرد.

سفیر چین در سازمان ملل همچنین گفت که باید مبارزه در سوریه برای شکست تروریسم و ریشه کن کردن آن با هدف تثبیت اوضاع در سوریه و رسیدن به صلح کامل ادامه یابد و جامعه بین المللی نباید این هدف را مورد غفلت قرار دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها