«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه:

طرح اعطای قدس به اسرائیل را اصلاً نمی‌پذیریم

رئیس جمهور ترکیه گفت: موضع ما در خصوص فلسطین روشن است، قدس برای مسلمانان مقدس است و طرح اعطای قدس به اسرائیل را از اصلاً نمی‌پذیریم

طرح اعطای قدس به اسرائیل را اصلاً نمی‌پذیریم
کد خبر: 380816
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۹ ۱۴:۳۷:۲۳

اعتمادآنلاین| رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره طرح ترامپ برای فلسطین اظهار داشت: در گفت‌وگوی تلفنی که با ترامپ داشتم به او گفتم اگر متن این طرح را برای ما بفرستید تا ببینیم داخل آن چیست آنوقت می‌توانیم گام‌هایی که لازم است را برداریم.

او افزود: در هفته آینده نشست وزرای خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی در جده برگزار خواهد شد و در آن وزیر خارجه ما نیز شرکت خواهد کرد. موضع ما در این خصوص روشن است، قدس برای مسلمانان مقدس است و طرح دادن قدس به اسرائیل را از اصلاً نمی‌پذیریم.

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: این طرح به صلح و راه حل کمکی نخواهد کرد. این طرح حق فلسطینی‌ها را نادیده گرفتن و به اشغالگری اسرائیل مشروعیت بخشیدن است. اگر برخی کشورهای عربی نیز به فلسطین پشت کنند ما در سطح بین‌المللی این مسئله را دنبال خواهیم کرد.

روسیه درباره سوریه با ترکیه صادق نیست

اردوغان همچنین درباره وضعیت ادلب و روند آستانه گفت: در صورتی که روسیه به این توافق‌نامه پایبند باشد ما نیز صادقانه به راه خود ادامه می‌دهیم. در حال حاضر روسیه صادق نیست.

اگر روسیه، متحد صادق ترکیه است، رویکرد خود را نشان خواهد داد یا در سوریه روند دیگری در پی خواهد گرفت یا رویکردش در قبال ترکیه متفاوت خواهد بود.

او افزود: چیزی از روند آستانه پیرامون سوریه باقی نمانده است. ترکیه، روسیه و ایران چه کاری برای احیای مجدد این روند انجام خواهند داد در آینده خواهیم دید.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها