کد خبر: 379355
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۲ ۱۴:۰۴:۵۸
| |

فرانسه برای مقابله با ویروس «کرونا» اعلام آمادگی کرد

وزیر بهداشت فرانسه به دنبال تائید نخستین مورد ابتلا به ویروس چینی «کرونا» در آمریکا و افزایش نگرانی‌ها در مورد این بحران بالقوه برای بهداشت جهانی، گفت: موردی از ابتلا به این ویروس در این کشور مشاهده نشده اما در عین حال آمادگی برای مقابله با آن وجود دارد.

فرانسه برای مقابله با ویروس «کرونا» اعلام آمادگی کرد
کد خبر: 379355
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۲ ۱۴:۰۴:۵۸

اعتمادآنلاین| در این کشور فقط یک شهروند علائم تنفسی این ویروس را نشان داد که تحت مراقبت ایزوله قرار گرفت و همه معاینات ویروسی او منفی بود.


«ژروم سلومون» مدیرکل بهداشت گفته این پرونده از حیث ابتلا به ویروس خارج است اما در خصوص هر مورد تایید شده اعلام خواهیم کرد.

« اگنس بوزن - Agnès Buzyn » وزیر بهداشت فرانسه شامگاه سه‌شنبه(یکم بهمن) در یک نشست خبری گفت: اگرچه خطر ورود این ویروس به قلمرو این کشور ضعیف است اما نمی‌تواند مستثنا باشد.

این روزنامه فرانسوی با اعلام اینکه مقام‌های بهداشتی فرانسه در حالت آماده‌باش هستند، به نقل از بوزن نوشت: سیستم مراقبت‌های بهداشتی ما به خوبی آماده شده و ضمن اطلاع به متخصصان و موسسه‌ها، توصیه‌های مربوط به مدیریت پرونده‌های احتمالی به آنها ارائه شده است.

به نوشته لو فیگارو، سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه(دوم بهمن) برای مشخص کردن اینکه آیا اورژانس بهداشت عمومی ناشی از نگرانی‌های بین‌المللی اعلام شود، نشستی خواهد داشت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها