کد خبر: 376050
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ ۱۰:۳۹:۵۵
| |

رئیس شورای روابط خارجی آمریکا: سرعت تصمیم‌گیری طرف‌های درگیر کاهش یابد

رئیس شورای روابط خارجی آمریکا به عملیات انتقام‌جویانه سپاه پاسداران ایران در پی به شهادت رسیدن سردار سلیمانی، واکنش نشان داد.

رئیس شورای روابط خارجی آمریکا: سرعت تصمیم‌گیری طرف‌های درگیر کاهش یابد
کد خبر: 376050
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ ۱۰:۳۹:۵۵

اعتمادآنلاین| ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در یک رشته پیام توییتری به عملیات انتقام‌جویانه سپاه پاسداران ایران علیه پایگاه نظامی آمریکا در عراق در پی به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا، نوشت: موشک‌باران ایران، خبر هواپیماهایی که به پرواز در می‌آیند، خطابه رئیس جمهور[آمریکا] به مردم، ظرف چند ساعت از چیزی که یک بحران بود به سمت چیزی که به نظر می‌رسد جنگ باشد، رفته‌ایم. ناتوانی واضح هم آمریکا و هم ایران برای تعبیر کردن[عملکرد] طرف مقابل، دقیقا تاثیر بدی برای مدیریت بحران دارد.

هاس افزود: زمان زیادی می‌برد تا تشخیص دهیم که چگونه به جایی که هستیم رسیدیم و مسئولیت‌ها را تقسیم کنیم. در حال حاضر، اولویت باید کاهش سرعت تصمیم‌گیری در هر دو طرف، ایجاد وقت و فضای بیشتر برای ارزیابی دوباره و تعامل مستقیم و غیرمستقیم باشد.

این مقام آمریکایی همچنین در واکنش به اظهارات محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: وزیر امور خارجه ظریف، می‌گوید که کشورش نه به دنبال جنگ و نه تنش است. بیانیه صبح چهارشنبه دونالد ترامپ[رئیس جمهور آمریکا] فرصتی برای منعکس کردن آن بود که بگوید آمریکا به دنبال تغییر حکومت نیست و آمریکا مادامی که خویشتن‌داری واقعی در فعالیت‌های هسته‌ای، موشکی و منطقه‌ای ایران باشد، آماده تلطیف تحریم‌ها است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها