تدابیر امنیتی «کویت» در مرز عراق افزایش یافت

به دنبال تنش‌های به‌وجودآمده در عراق در پی حمله آمریکا به کاروان حشد شعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، کویت تدابیر احتیاطی را در مرزهای مشترک خود با عراق اتخاذ کرد.

تدابیر امنیتی «کویت» در مرز عراق افزایش یافت
کد خبر: 375207
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ۱۲:۵۷:۱۴

اعتمادآنلاین| در پی حمله بامداد جمعه آمریکا به کاروان حشد شعبی و شهادت سردار سپاه قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، معاون حشد شعبی عراق، چند منبع امنیتی بلندپایه کویتی در گفت‌وگو با خبرگزاری الشرق الأوسط این کشور از افزایش تدابیر امنیتی در گذرگاه مرزی عبدلی در مرزهای عراق و افزایش سطح آمادگی در این گذرگاه به منظور جلوگیری از نفوذ عناصر به داخل کویت و همچنین ممانعت از قاچاق هرگونه مواد ممنوع که می‌تواند امنیت کویت را به خطر بیندازد، خبر دادند.

این منابع افزودند: در سطح داخلی، وزارت کشور کویت اقدامات احتیاطی را برای حفظ امنیت و حفاظت از تمامی تأسیسات مهم و حیاتی این کشور به ویژه مواضع نفتی، سفارتخانه‌ها و بنادر دریایی انجام داده و طرح‌های امنیتی مختلفی را برای مقابله با هرگونه اتفاق احتمالی بررسی کرده است.

در همین حال، چند منبع نظامی کویتی نیز به رسانه‌های کشورشان گفتند وزارت دفاع کویت از همان لحظه نخست تحولات اخیر منطقه سطح آمادگی نیروهایش در چند تیپ نظامی را تا حدی افزایش داده و شماری از کارمندان خود به ویژه در بخش‌های شمالی واقع در مرزهای مشترک کویت و عراق را فراخوانده است.

طبق گفته این منابع، وزارت دفاع کویت هماهنگی‌های لازم با وزارت کشور را آغاز کرده است و نیروهای این دو وزارتخانه گشت‌زنی‌های مشترکی را در طول مرزهای شمالی انجام می‌دهند، این گشت ها همجنین برای حفظ امنیت مرزها در صورت بحرانی شدن اوضاع منطقه با اتاق عملیات نیروهای گارد ملی کویت نیز در ارتباط هستند.

در همین راستا، وزارت بهداشت کویت نیز با اشاره به موجود بودن انبوهی از داروها و تجهیزات مختلف پزشکی، آمادگی خود را برای در دستور کار قرار دادن برنامه فوریت‌های پزشکی درصورت لزوم با هماهنگی سایر وزارتخانه‌ها و بخش‌های مختلف اعلام کرد.

وزارت برق و آب کویت هم بر آمادگی خود برای انجام اقدامات احتیاطی در صورت لزوم تأکید کرد.

در زمینه امنیت غذایی نیز وزارت صنعت و تجارت این کشور اعلام کرد که ذخیره استراتژیک کالاهای اساسی، نیازهای شهروندان و افراد مقیم در کویت را از شش ماه تا یک سال برآورده می‌کند.

این وزارتخانه همچنین تأکید کرده است که دلیلی برای نگرانی درباره امنیت غذایی وجود ندارد.

از سوی دیگر، طارق المزرم، سخنگوی دولت کویت در بیانیه‌ای از شهروندان کشورش خواست تا از هرگونه اظهار نظری که به وحدت ملی کویت آسیب می‌رساند، خودداری کنند و از آنچه موجب ایجاد نزاع و تفرقه می شود، پیروی نکنند.

او تأکید کرد: با توجه به تحولات سریع منطقه‌ای، دولت باید تمامی اقدامات قانونی را در قبال آنچه که بر حفظ امنیت و ثبات کشور تأثیر می گذارد، اتخاذ کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها