کد خبر: 375069
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ۰۶:۱۳:۰۰
| |

2200 تفنگدار دریایی آمریکا به خاورمیانه اعزام شدند

روز شنبه 2200 نیرو از تفنگداران دریایی آمریکا با ناو «یواس اس باتاآن» عازم خاورمیانه شدند.

2200 تفنگدار دریایی آمریکا به خاورمیانه اعزام شدند
کد خبر: 375069
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ۰۶:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از سایت «میلیتری» که به امور نظامی آمریکا می‌پردازد، یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که خواست نامش فاش نشود، گفت، مسیر ناو مذکور تغییر کرده و مشارکت تفنگداران دریایی آمریکا در مانور نظامی در مراکش لغو شده است و این نیروها در پی تنش به وجود آمده با ایران عازم خاورمیانه شده‌اند.

او افزود: این ناوچه 2200 تفنگدار دریایی آمریکا را با خود حمل می‌کند، آنها قرار بود با ارتش مراکش تحت عنوان «شیر دریای آفریقا» (سی لاین) آموزش نظامی برگزار کنند.

قرار است این تفنگداران دریایی آمریکا به سربازانی از لشگر 82 نیروهای هوابرد از فورت پراگ در کارولینای شمالی در عراق ملحق شوند.

آمریکا روز جمعه اعلام کرد، 3000 نیروی ذخیره را به منظور تقویت حضور نظامی خود در منطقه در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی در حمله‌ای هوایی در نزدیکی فرودگاه بغداد به خاورمیانه می‌فرستد.

لازم به ذکر است آمریکا اخیرا نیز 700 سرباز را در پی حمله به سفارت آمریکا در بغداد در کویت مستقر کرد.

در این رابطه القدس العربی چاپ لندن نیز نوشت: نسخه هفدهم رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و مراکش موسوم به «شیر آفریقا» که قرار بود روز چهارشنبه جاری برگزار شود به دلیل تنش در خاورمیانه در پی ترور سردار قاسم سلیمانی لغو شد.

در حساب کاربری رسمی ارتش مراکش در فیسبوک آمده است: به دلیل وضعیت خاورمیانه رزمایش‌های نظامی که قرار بود بین ناوگان آبی خاکی باتاآن و نیروی دریایی مراکش برگزار شود لغو و به تاریخی دیگر موکول شد.

این منبع افزود: ناوگان مسیر خود را به سمت خاورمیانه و در حمایت ناوهواپیمابر «هری ترومن» تغییر داد.

این منبع تاریخ جدید برگزاری این رزمایش‌های مشترک را اعلام نکرد؛ رزمایش‌هایی که معمولا هر سال در همین تاریخ‌ها و در همان منطقه جنوب مراکش برگزار می‌شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها