کد خبر: 374987
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

محمدجواد جمالی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اقدام آمریکایی‌ها در ترور سردار سلیمانی خلاف تمامی قوانین بین‌المللی بود/ باید هوشیار باشیم که آمریکایی‌ها مسیری برای نوع انتقام‌گیری خون شهید سلیمانی تعیین نکنند/ اقدامات آمریکایی‌ها برای جامعه بین‌المللی بسیار خطرناک است/ توییت‌های ترامپ نشان‌دهنده وحشت

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی نشان داد آمریکایی‌ها هیچ اعتقادی به مجامع و قوانین بین‌المللی ندارند مگر آنکه بتوانند از آن قوانین به مثابه دستاویزی علیه کشورهای غیرهمسو استفاده کنند.

اقدام آمریکایی‌ها در ترور سردار سلیمانی خلاف تمامی قوانین بین‌المللی بود/ باید هوشیار باشیم که آمریکایی‌ها مسیری برای نوع انتقام‌گیری خون شهید سلیمانی تعیین نکنند/ اقدامات آمریکایی‌ها برای جامعه بین‌المللی بسیار خطرناک است/ توییت‌های ترامپ نشان‌دهنده وحشت
کد خبر: 374987
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد جمالی، نماینده فسا و نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با تاکید بر اینکه اقدام آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی خلاف تمامی قوانین بین‌المللی بود گفت: اقدام آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی برخلاف تمام موازین قانونی است. این اقدام بنا بر روال قلدرمآبانه‌‌ی آمریکایی‌هاست که نسبت به هر کشور و هر فردی هرگونه که خواستند محاکمه و اقدام می‌کنند. اقدامات آمریکایی‌ها برای جامعه بین‌المللی بسیار خطرناک است.

آمریکایی‌ها هیچ اعتقادی به مجامع و قوانین بین‌المللی ندارند

او ادامه داد: اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی نشان داد آمریکایی‌ها هیچ اعتقادی به مجامع و قوانین بین‌المللی ندارند مگر آنکه بتوانند از آن قوانین به‌ مثابه دستاویزی علیه کشورهای غیرهمسو استفاده کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی به دعوت عراق به این کشور رفته بود تاکید کرد: شهید سلیمانی به دعوت کشورهایی مانند سوریه و عراق به این کشورها سفر می‌کرد. اما آمریکایی‌ها در عراق و سوریه نیروهای اشغالگر هستند. همان‌طور که شورای عالی امنیت عراق، نخست‌وزیر و سایر مسئولان عراقی اعلام کردند آمریکایی‌ها در ترور حاج قاسم سلیمانی حتی برخلاف توافقنامه‌ای که عراقی‌ها با آنها داشتند عمل کردند. بنابراین از نظر حقوقی ما دست برتر را داریم و همان‌طور که سازمان ملل، مجامع دیگر بین‌المللی و شخصیت‌های حقوقی بین‌المللی اعلام کردند، اقدام آمریکا یک اقدام خلاف قانون بوده است.

جمالی گفت: بنابراین جمهوری اسلامی این حق را برای خودش قائل است که انتقام خون شهید سلیمانی را، که نماد برجسته مبارزه با تروریسم به خصوص داعش، النصره و گروه‌هایی است که توسط آمریکایی‌ها- به اعتراف خودشان- در منطقه پدید آمده‌اند، بگیرد. جالب است که علاوه بر ایرانیان، مردم منطقه از جمله عراقی‌ها، سوری‌ها، یمنی‌ها، بحرینی‌ها، افغانستانی‌ها و... خواهان این انتقام هستند.

باید هوشیار باشیم که آمریکایی‌ها مسیری برای نوع انتقام‌گیری تعیین نکنند

او ادامه داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری هم فرمودند، گرچه شهادت حاج قاسم سلیمانی تلخ است اما انتقام ما برای دشمنان‌مان تلخ‌تر خواهد بود. منتها باید هوشیار باشیم که آمریکایی‌ها مسیری برای نوع انتقام‌گیری تعیین نکنند. قطعاً جمهوری اسلامی به‌ عنوان یک کشور مقتدر بر اساس مصالحی که دارد در مورد زمان، مکان، نوع و کیفیت این انتقام‌گیری تصمیم می‌گیرد و مردم مطمئن باشند که این انتقام ضربه سخت و دردناکی به آمریکایی‌ها وارد خواهد کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: توییت‌های چندگانه ترامپ، پمپئو و برایان هوک نشان‌دهنده ترس و وحشت آمریکایی‌ها از انتقام‌گیری جمهوری اسلامی است. آنها افرادی را برای واسطه می‌فرستند از جمله روز گذشته- شنبه- که شاهد حضور وزیر خارجه قطر در ایران بودیم، یا پیام‌هایی که سفیر سوئیس می‌آورد. اما ما اعلام کردیم که ترامپ فرد قابل‌ اطمینانی نیست و این را حق خودمان می‌دانیم، ان‌شاءالله در موقع و زمان خودش این کار صورت خواهد گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها