کد خبر: 374986
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

حسن بهشتی‌پور، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ترور سردار سلیمانی عواقب بسیاری در پی خواهد داشت/ اقدام تروریستی علیه سردار شهید سلیمانی تحرکی در فضای نظامی است و واکنشی نظامی را می‌طلبد/ سردار سلیمانی به منافع آمریکا لطماتی جبران‌ناپذیر زده بود

حسن بهشتی‌پور گفت‌: اقدام ما باید اقدامی متقابل باشد و طوری نباشد که واکنش‌‌مان طرف مقابل را به برخوردی شدیدتر وا دارد. چون هر کاری کنیم‌ آمریکا عملی متقابل انجام خواهد داد. پس در حد کارشان باید پاسخی منطقی داد.

ترور سردار سلیمانی عواقب بسیاری در پی خواهد داشت/ اقدام تروریستی علیه سردار شهید سلیمانی تحرکی در فضای نظامی است و واکنشی نظامی را می‌طلبد/ سردار سلیمانی به منافع آمریکا لطماتی جبران‌ناپذیر زده بود
کد خبر: 374986
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن بهشتی‌پور در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: شهادت سردار قاسم سلیمانی حتماً اتفاقی تلخ و ناگوار است. ایشان به هر حال شخصیتی بسیار تاثیرگذار در معادلات منطقه‌ای بود. به همین دلیل ترور چنین چهره‌ای قاعدتاً عواقب بسیار وخیمی برای عاملان در پی خواهد داشت.

نمی‌توانند هر کاری که به ذهن‌‌شان رسید انجام دهند

این کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه سخنانش گفت: حق مسلم‌ ایران است که پاسخی سفت و سخت به عملیات تروریستی آمریکایی‌ها بدهد و به آنها تفهیم کند که نمی‌توانند هر کاری به ذهن‌‌شان رسید انجام دهند. البته واضح است که آمریکایی‌ها به عکس‌العمل احتمالی ایران به نوعی واکنش نشان بدهد و فضای چالشی وسیع‌تر شود.

شاید آمریکا به تبعات ترور فکر کرده است

بهشتی‌پور افزود: هدف از اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی این بود که فرد موثر و توانایی را از جبهه مقاومت بگیرند که متاسفانه موفق هم شدند. به هر حال سردار سلیمانی به منافع آمریکا لطماتی جبران‌ناپذیر زده بود. به همین دلیل حذف این آدم باعث به‌ هم ریختگی گسترده در سطح منطقه خواهد شد. شاید آمریکا به تبعات ترور فکر کرده و حاضر است هر بهایی را برای حذف قاسم سلیمانی بپردازد، اما این رویکرد اشتباه است و چنین کاری فقط از فرد جنجالی‌ای مثل ترامپ برمی‌آید.

استراتژی دفاعی با فعالیت‌های مرتبط به هسته‌ای اصلاً ربطی به هم ندارند

او درباره اینکه عده‌ای در داخل از برداشتن گام پنجم هسته‌ای صحبت می‌کنند تا بلکه واکنشی قاطع به شهادت سردار سلیمانی نشان داده شود گفت: استراتژی دفاعی جمهوری اسلامی ایران با فعالیت‌های مرتبط به هسته‌ای اصلاً ربطی به هم ندارند و نباید مسائل را به هم ربط داد. حتی می‌توان گفت با کاهش تعهدات برجامی در شرایط کنونی زمینه سوءاستفاده دیگران را فراهم خواهیم کرد. اقدام تروریستی علیه سردار شهید سلیمانی تحرکی در فضای نظامی است و واکنشی نظامی را می‌طلبد.

اقدام ما باید اقدامی متقابل باشد

حسن بهشتی‌پور در پایان گفت: همچنین باید این مساله مهم را در نظر بگیریم که اقدام ما باید اقدامی متقابل باشد و طوری نباشد که واکنش‌‌مان طرف مقابل را به برخوردی شدیدتر وا دارد. چون هر کاری کنیم‌ آمریکا عملی متقابل انجام خواهد داد. پس در حد کارشان باید پاسخی منطقی داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها