کد خبر: 374977
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۴ ۱۵:۳۸:۰۰
| |

پیکر سردار «سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» وارد کربلای معلی شد + تصاویر

مراسم تشییع پیکر شهید سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر شهدای حشد شعبی امروز از فرودگاه المثنی در بغداد و سپس طواف در حرمین امامین کاظمین (ع) آغاز و با انتقال به میدان الحسنین در الجادریه و مقر حشد الشعبی در نزدیکی منطقه الخضرای بغداد و حضور مقامات عراقی ادامه یافت. پیکر این شهدا هم اکنون به کربلای معلی رسیده است.

پیکر سردار «سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» وارد کربلای معلی شد + تصاویر
کد خبر: 374977
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۴ ۱۵:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| پس از آنکه هزاران تن از ساکنان بغداد و تعداد زیادی از رهبران حشد شعبی و مسؤولان سیاسی در میدان الحسنین برای استقبال از پیکر شهیدان حضور یافتند، پیکر شهداء به کربلای معلی انتقال یافت.

در همین حال یک مقام امنیتی عراق امروز اعلام کرد، هلیکوپترهای آمریکایی بر فراز منطقه الخضرا، دو منطقه کراده و الدوره و دو پل الطابقین و الجادریه درست در محلی که مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، ابومهدی المهندس، معاون رئیس سازمان حشد شعبی و دیگر شهیدان حشد برگزار شد، اقدام به گشت زنی کردند.

در همین رابطه مهدی تقی، عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق در مراسم امروز گفت: پرواز هواپیماهای آمریکایی در آسمان بغداد نقض گسترده حاکمیت عراق است و عادل عبدالمهدی باید به این بی‌پروایی پاسخ دهد.

در جریان مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و المهندس در شهر کاظمین هزاران عراقی شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سردادند.

تشییع پیکر سلیمانی

در مراسم تشییع سردار سلیمانی و شهدای حشد شعبی عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق، هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر و جانشین احتمالی المهندس و نیز ابوآلاء الولائی،‌ دبیرکل گردان‌های سید الشهدا، عمار حکیم، رئیس جریان اپوزیسیون حکمت و نیز همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق به همراه هزاران تن دیگر از مردم عراق حضور داشتند.

تشییع پیکر سلیمانی

تشییع پیکر سلیمانی

اظهارات تشییع‌کنندگان عراقی درباره آمریکا

تشییع‌کنندگان عراقی دست نوشته‌هایی به زبان انگلیسی در دست داشتند که در آن بر مخالفت خود با حضور آمریکا در کشورشان و اولویت اخراج نیروهای آن تاکید می‌کرد.

آنها همچنین در مصاحبه با خبرنگار شبکه المیادین تاکید کردند، خاکی که سلیمانی و المهندس از آن به وجود آمده‌اند هزاران تن مثل آن دو را به وجود خواهد آورد و تا زمانی که از آمریکا انتقام نگیریم، آرام نمی‌گیریم.

عراقی‌های عزادار گفتند: دشمن اصلی ما در منطقه آمریکا و هم‌پیمانانش هستند. عشایر عراق تحت امر مرجعیت بوده و منتظریم پارلمان قانون اخراج آمریکایی‌ها را تصویب کند.

تشییع پیکر سلیمانی

تشییع‌کنندگان افزودند: شهدای ما مایه افتخار ما هستند. ما فرزندانی را می‌پروانیم که از آمریکا متنفر باشند و انتقام شهدا را بگیرند.

به گفته تشییع‌کنندگان، گروه‌های مقاومت و حشد شعبی قادر به تغییر معادله هستند و گروه‌های سیاسی باید موضعی منسجم بگیرند.

تشییع‌کنندگان تاکید کردند: ما زیر پرچم جهاد علیه آمریکا حاضر هستیم و دست‌مان به همه مزدورانش در کشور خواهد رسید.

آنها در این مصاحبه گفتند: خون پاک شهدا در دفاع از عراق ریخته شده و تلاش‌های ما را در مقاومت به طوریکه کل منطقه را دربرگیرد، متحد خواهد ساخت.

تشییع‌کنندگان تاکید کردند: بعد از خاکسپاری شهیدان حرف آخر ما با پارلمان خواهد بود که فردا (یکشنبه) در برابر آخرین فرصت خود است: در سال 2007 با آمریکایی‌ها جنگیدیم و بار دیگر با آنها خواهیم جنگید و انتقام خون شهیدان را می‌گیریم.

قرار است پیکر شهدای عراقی حشد شعبی در وادی السلام در نجف اشرف به خاک سپرده ‌شوند و پیکر قاسم سلیمانی نیز به ایران منتقل می‌شود تا پس از تشییع در شهرهای مختلف در زادگاهش شهر کرمان به خاک سپرده شود.

تشییع پیکر سلیمانی

تشییع‌کنندگان عراقی اعلام کردند: در سال 2007 با آمریکایی‌ها جنگیدیم و بار دیگر با آنها خواهیم جنگید و انتقام خون شهیدان را می‌گیریم.

در مراسم تشییع سردار سلیمانی و شهدای حشد شعبی هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر و جانشین احتمالی المهندس و نیز ابو آلاء الولائی،‌ دبیرکل گردان‌های سید الشهدا نیز حضور یافتند.

هادی العامری نیز در وداع با ابو مهدی المهندس تصریح کرد که بهای خون تو، خروج نیروهای آمریکایی تا ابد خواهد بود.

عمار حکیم رئیس جریان اپوزیسیون حکمت و نیز همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از دیگر شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند.

همچنین تصاویری از حضور عادل عبد المهدی، نخست وزیر مستعفی عراق در مراسم تشییع شهدای حشد شعبی و سردار قاسم سلیمانی منتشر شد.

فالح الفیاض، رئیس تشکیلات حشد شعبی در سخنان خود در مراسم تشییع پیکر شهدای حملات آمریکا، تصریح کرد که همگان منتظر انجام وظیفه دولت و مسئولان عراقی برای پاسخ به حمله آمریکا هستند.

در این مراسم، نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون نیز حضور یافت.

1

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها