بولتون: فشار حداکثری «ترامپ» علیه کره‌شمالی شکست خورده است

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت: تردید دارد که دولت ترامپ واقعا بخواهد مانع دولت کره‌شمالی برای توسعه موشک‌های هسته‌ایش باشد.

بولتون: فشار حداکثری «ترامپ» علیه کره‌شمالی شکست خورده است
کد خبر: 372097
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۱۲:۰۱:۴۹

اعتمادآنلاین| جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در گفتگویی با سایت آکسیوس گفت: سیاست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در متوقف کردن کره شمالی برای دستیابی به چنین تسلیحاتی یک سیاست لفاظی است که دولت واشنگتن به زودی مجبور می‌شود تا به شکست و ناکامی در آن اعتراف کند.

او ادامه داد: این ایده که ما در حال اعمال فشار حداکثری بر کره شمالی هستیم، متاسفانه درست نیست. ما دولتی داریم که هیچ پیشرفت مشهودی در راستای مجبور کردن کره شمالی برای اتخاذ یک تصمیم استراتژیک در توقف برنامه‌های تسلیحات اتمی خود نداشته است.

بولتون همچنین از اظهارات ترامپ درباره موشک‌های اتمی کوتاه برد کره شمالی نیز انتقاد کرد که تهدیدی برای متحدان آمریکا و همچنین نیروهای این کشور در منطقه هستند.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا همچنین گفت: رئیس جمهوری می‌گوید خب، نگران این موشک‌های کوتاه برد نیستم، او می‌گوید من نگران خطر بالقوه برای نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه یا متحدان، کره جنوبی و ژاپن نیستم.

زمانی که بولتون کاخ سفید را ترک کرد، انتقادهایش از ترامپ بیشتر و شدیدتر شد. وی پیشتر نیز کاخ سفید را به خاطر جلوگیری از دسترسی به حساب شخصی توئیتری‌اش متهم کرده بود، اقدامی که ترامپ از انجام آن طفره رفته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها