کد خبر: 371184
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۹ ۰۹:۲۵:۳۴
| |

ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا:

خواهان یک محاکمه فوری هستم

پس از آنکه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت تا زمانی که نداند چطور جمهوری‌خواهان می‌خواهند روند استیضاح ترامپ را مدیریت کنند، آن را به سنا ارجاع نخواهد داد، رئیس‌جمهور آمریکا گفت خواهان محاکمه فوری در مجلس سناست.

خواهان یک محاکمه فوری هستم
کد خبر: 371184
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۹ ۰۹:۲۵:۳۴

اعتمادآنلاین| پس از آنکه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت تا زمانی که نداند چطور جمهوری خواهان می‌خواهند روند استیضاح ترامپ را مدیریت کنند، آن را به مجلس سنا نخواهد فرستاد، رئیس جمهور آمریکا گفت خواهان یک استیضاح فوری در مجلس سناست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حساب توییتری خود نوشت: پس از آنکه دموکرات‌ها در قبال من در مجلس نمایندگان نه روند مناسبی طی کرده و نه وکیل و یا شاهدی ارائه دادند، اکنون می‌خواهند به سنا بگویند چطور جلسه محاکمه شان را مدیریت کند. من خواهان یک محاکمه فوری هستم.

مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام بامداد روز پنجشنبه طرح استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را با اکثریت آراء تصویب کرد. ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل‌ودومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب شد. وی با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» روبروست.

تاکنون هیچ رئیس‌جمهوری در آمریکا از طریق استیضاح و محاکمه در سنا برکنار نشده است. مخالفان کلینتون و جانسون نیز نتوانستند آرای لازمِ دوسوم سناتور‌ها را برای برکناری آن‌ها جمع کنند. با توجه به اینکه سناتور‌های جمهوری‌خواه و هم‌حزبی‌های ترامپ، اکثریت مجلس سنا را تشکیل می‌دهند، برکناری او از ریاست‌جمهوری امری بعید به نظر می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها