کد خبر: 369679
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۱۰:۴۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می دهد:

آیا «سودانی» نخست‌وزیر عراق می‌شود؟

گرچه روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد سودانی به احتمال قریب به یقین روز دوشنبه هفته جاری از سوی برهم صالح مامور تشکیل کابینه می‌شود، اما رفتار جریان سائرون به رهبری مقتدی صدر همچنان نشان می‌دهد چالش‌هایی در حد بحران مقابل این روند دیده می‌شود.

آیا «سودانی» نخست‌وزیر عراق می‌شود؟
کد خبر: 369679
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۱۰:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| هرچند محمد شیاع السودانی نزدیک‌ترین شخصیت به پست نخست‌وزیری عراق است، اما همچنان چالش‌هایی را برای رسیدن به این کرسی پیش روی خود می‌بیند.

به گزارش اعتمادآنلاین، گرچه روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد سودانی به احتمال قریب به یقین روز دوشنبه هفته جاری از سوی برهم صالح مامور تشکیل کابینه می‌شود، اما رفتار جریان سائرون به رهبری مقتدی صدر همچنان نشان می‌دهد چالش‌هایی در حد بحران مقابل این روند دیده می‌شود.

خبرهای رسیده از بغداد حکایت از آن دارند که ائتلاف سائرون که بیشترین کرسی‌ها را در مجلس عراق به خود اختصاص داده، گرچه پیش از این اعلام کرده بود در روند انتخاب نخست‌وزیر شرکت نمی‌کند و آن را به مردم و معترضان می‌سپارد، رأی مثبتش به سودانی را مشروط به تحقق خواسته‌های خود کرد.

یک منبع در مجلس عراق در این رابطه خبر داد: سائرون خواستار ابقای حمید الغزی دبیرکل شورای وزیران در مقام خود و اعطای پست وزارت کشور به نامزد این ائتلاف است.

این گروکشی در حالی صورت می‌گیرد که الغزی پیش از این در سایه اعتراضات مردمی از مقام خود استعفا کرده بود.

علاوه بر این، ائتلاف مزبور خواهان محدود شدن دوره نخست‌وزیری سودانی به 6 ماه و تغییر قانون انتخابات بر اساس لیست‌های آزاد (انتخاب مستقیم اشخاص) است.

گفتنی است با مطرح شدن نام سودانی شماری از شهرهای عراق از جمله بصره صحنه تظاهرات اعتراض‌آمیز نسبت به او بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها