کد خبر: 366656
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۱۵:۰۹:۱۸
| |

ماکرون: همچنان اصرار دارم که ناتو دچار مرگ مغزی است!

رئیس‌جمهور فرانسه بدون عقب‌نشینی از اظهارات خود مبنی بر مرگ مغزی بودن ناتو، گفت: این سازمان باید برای مشخص کردن دشمنان خود مباحثاتی را آغاز کند.

ماکرون: همچنان اصرار دارم که ناتو دچار مرگ مغزی است!
کد خبر: 366656
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۱۵:۰۹:۱۸

اعتمادآنلاین| «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز (چهارشنبه) باز هم از اظهارات خود مبنی بر مرگ مغزی شدن سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دفاع کرده و گفت آن اظهارات بود که موجب آغاز گفت‌وگوهایی درباره مسیر نظامی این سازمان شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماکرون پیش از ورود به اجلاس ناتو در لندن به سوال یک خبرنگار درباره اینکه آیا هنوز به اظهارات پیشین خود معتقد است، گفت: «بله قطعا. در حقیقت، آن [صحبت‌ها] باعث شد که برخی مباحثات جدی و بنیادین آغاز شود. مهمترین این [مباحثات] نحوه رسیدن به صلح پایدار در اروپا است».

وی با بیان اینکه لازم است اعضای ناتو درباره مشخص کردن دشمنان خود صحبت کنند، توضیح داد: «مباحثات [ناتو] باید درباره مسائل دیگری به جز موضوعات مالی و بودجه باشد».

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز به نقل از رئیس‌جمهور فرانسه نوشت: «پس به نظرم، این از وظایف ما است که ابهامات آسیب‌زا را مطرح کرده و یک بحث استراتژیک واقعی را شروع کنیم».

نشست مراسم هفتاد سالگی ناتو که این هفته در لندن برگزار می‌شود، قرار است درباره برنامه‌ها جهت ارتقای آمادگی نظامی ناتو، اعلام فضای خارجی زمین به عنوان منطقه عملیاتی نظامی، به‌روزرسانی برنامه ضدتروریسم و افزایش بودجه نظامی این سازمان باشد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها