کد خبر: 364843
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ ۱۹:۱۵:۰۰
| |

فارن پالیسی ادعا کرد:

سعودی‌ها پشت ماجرای بدنام‌سازی ایلهان عمر

به گزارش فارن پالیسی، فردی که به تازگی ایلهان عمر نماینده زن حزب دموکرات و جرد کوشنر داماد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را به همکاری با قطر برای پیشبرد منافع دوحه در غرب متهم کرده است؛ خود روابط مشکوکی با سعودی‌ها دارد.

سعودی‌ها پشت ماجرای بدنام‌سازی ایلهان عمر
کد خبر: 364843
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ ۱۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| به موجب این گزارش «الان بندر» تاجر کانادایی کویتی تبار، که به یک عامل مفید برای خانواده قدرتمند آل سعود در شبه جزیره عربستان تبدیل شده است؛ به تازگی علیه برخی از سیاستمداران آمریکایی - از ایلهان عمر نماینده حزب دموکرات گرفته تا جرد کوشنر داماد ترامپ اتهامات مختلفی مطرح کرده که به سرعت در رسانه های خاورمیانه ای و سایت های دست راستی آمریکایی نشر پیدا کرده است.


گفته می شود «الان بندر» از طریق ویدیو کنفرانس از تورنتو، در دادگاهی در فلوریدا شهات داده است قطر موفق شده برای پیشبرد منافع خود در غرب، یک سری از مقامات آمریکایی را به خدمت بگیرد.

به گفته بندر، همه این افراد از ایلهان عمر چهره سیاهپوست پیشرو در کنگره گرفته تا همسر ایوانکا ترامپ و برخی از چهره‌های شاخص سیاسی و مطبوعاتی آمریکا ، در گرفتن پول و دستور از دوحه همدست بوده اند.

این خبر ابتدا در شبکه تلویزیونی العربیه عربستان منتشر و به سرعت در همه رسانه های خاورمیانه و سایت های خبری دست راستی آمریکا پخش شد.

بندر در این اعترافات ادعا کرد جمال خاشقجی روزنامه نگار مقتول در استانبول هم برای قطری‌ها و هم سعودی‌ها جاسوسی می‌کرده است . وی همچنین ایلهان عمر را «اسب تروای» دوحه در غرب لقب داد. وی هیچ مبنای واقعی برای اثبات ادعاهای خود ارائه نداده است، اما این اتهامات با نظریه‌های توطئه‌ای که در سال‌های اخیر در اینترنت و مطبوعات جناح راست مطرح شده‌اند، مطابقت دارد.

بندر ادعا کرد برخی روزنامه‌نگاران در نیویورک تایمز و واشنگتن پست تا 5 هزار دلار از دولت قطر پول گرفته‌اند تا جلوی چاپ داستان‌های خبری حساس و انتقادی را بگیرند ولی به گفته وی روزنامه‌نگاران در نشریه دست راستی واشنگتن اگزمینر از گرفتن این پول خودداری کرده‌اند.

با این حال سخنگوی ایلهان عمر در تکذیب این اتهامات گفت از زمان انتخاب وی در کنگره، رسانه‌های سعودی و اوباش اینترنتی عربستانی با انتشار اکاذیب وی را هدف طرح‌های توطئه آمیز خود قرار داده اند.

اگرچه متن کامل شهادت‌نامه بندر در دادگاه فلوریدا هنوز منتشر نشده است ولی گویا فردی متن اظهارات وی را به بیرون درز داده است. در عین حال برخی چهره‌های مطرح در فضای مجازی آمریکا ادعاهای بندر را زیر سئوال برده‌اند. از جمله دو برادر به نام اد و برایان کراسنشتاین که حساب توئیتری آنها به علت ایجاد حساب‌های جعلی برای انتقاد از ترامپ بسته شده است، با انتشار پستی در صفحه فیس‌بوک ادعا کرده اند بندر با آنها تماس گرفته و جزییات طرح خود را برای بدنام کردن ایلهان عمر شرح داده بود.

ایلهان عمر طی چندین ماه گذشته در کانون اتهامات جناح راست افراطی از جمله شخص ترامپ قرار داشته است و طرح اتهامات تازه از سوی جناح راست می‌تواند آتش این اختلافات را شعله‌ورتر سازد.

منبع: فارن پالیسی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها