کد خبر: 364420
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۱۳:۱۵:۱۳
| |

یادداشت اعتراضی کویت به سفارت مصر ارسال شد

وزیر امور خارجه کویت فاش کرد این کشور یادداشت اعتراضی رسمی به کاردار سفارت مصر در خصوص تکرار بدرفتاری کنسولگری این کشور با مراجعین کویتی، ارائه کرده است.

یادداشت اعتراضی کویت به سفارت مصر ارسال شد
کد خبر: 364420
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۱۳:۱۵:۱۳

اعتمادآنلاین| «صباح الخالد» نخست‌وزیر و وزیر خارجه کویت گفت وزارت خارجه هشتم دسامبر گذشته یادداشت رسمی به کاردار سفارت مصر ارائه و از تکرار مشکلات و بدرفتاری با مراجعین کویتی در کنسولگری مصر، ابراز تعجب کرد.

او گفت در این یادداشت اعتراضی از سفارت مصر خواسته شد تا اقدامات مناسب برای اطلاع از جزئیات حوادث و مشکلاتی که در داخل کنسولگری و اطراف آن بوجود آمده است، اتخاذ کند.

الخالد در پاسخ به سوال «محمد الدلال» و «احمد الفضل» دو نماینده پارلمانی کویت در خصوص شکایت و ابلاغیه علیه کنسولگری مصر در کویت و کارکنان آن، افزود: موضوع شکایت‌های شهروندان از تعدادی از کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌ها در کویت، در وزارت خارجه در حال بررسی است و بر اساس قوانین و عرف دیپلماتیک با آن برخورد خواهد شد.

این مقام کویتی اشاره کرد که از سال 2017 تعدادی شکوائیه از نهادهای امنیتی و شهروندان کویتی در خصوص بدرفتاری برخی مسئولان کنسولگری و تیم امنیتی آن به وزارت خارجه ارائه شده است و این شکایت‌ها نیز انواع مختلف اعم از تعدی به آزادی‌های شخصی برخی مراجعین، توقیف مدارک و تهدید برای ممنوعیت ورود برخی از این شهروندان به مصر و علاوه بر آن مشاجره و حتی درگیری بین مراجعین و کارکنان کنسولگری است.

او درباره حادثه تعرض به «اسماعیل دشتی» شهروند و وکیل حقوقی کویت در تاریخ 17 اکتبر نیز تصریح کرد که وزارت خارجه تماس‌هایی با سفارت مصر به منظور اطلاع از جزئیات حادثه برقرار کرد و در تاریخ 20 اکتبر نیز سفیر مصر به وزارتخانه احضار شد و یادداشت رسمی در اعتراض به بدرفتاری تیم امنیتی کنسولگری مصر به او ارائه شد.

به گفته این مقام کویتی، 22 اکتبر سفارت مصر در یادداشتی به وزارت خارجه کویت بر مخالفت قاطعانه با هر گونه اهانت به کویت و شهروندان آن تأکید کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها