کد خبر: 364170
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۱۶:۴۵:۴۲
| |

نیکل پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان:

آماده برقراری روابط دیپلماتیک با ترکیه هستیم

نخست‌وزیر ارمنستان از آمادگی این کشور در برقراری روابط دیپلماتیک با ترکیه بدون هیچ پیش شرطی خبر داد.

آماده برقراری روابط دیپلماتیک با ترکیه هستیم
کد خبر: 364170
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۱۶:۴۵:۴۲

اعتمادآنلاین| نخست وزیر جمهوری ارمنستان در گفت‌وگو با یک روزنامه ایتالیایی گفت که آماده برقراری روابط دیپلماتیک با «ترکیه» بدون هیچ پیش شرطی است.

به گزارش «آرمناپرس»، نیکل پاشینیان در این باره گفت: «ما پیشتر گفته‌ایم و مجددا تایید می‌کنیم که آماده برقراری روابط دیپلماتیک با ترکیه بدون هیچ پیش شرطی هستیم. به رسمیت شناختن بین‌المللی نسل‌کشی ارمنی‌ها پیش شرط لازم برای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک با ترکیه نیست.البته این به رسمیت شناختن یک فرایند بسیار مهم است.»

پاشینیان همچنین با اشاره به قطعنامه تصویب شده در محکوم کردن نسل‌کشی ارمنستان در مجلس نمایندگان آمریکا، از این اقدام به عنوان یک تلاش بسیار مهم برای جلوگیری از جنایات بعدی یاد کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا در هفته‌های گذشته در رأی‌گیری برای موضوع «قتل عام ارامنه به دست دولت عثمانی در سال 1915»، آن را به رسمیت شناخت. وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به تصویب این قطعنامه در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که این تصمیم،‌ اقدامی شرم‌آور بوده و از دیدگاه ترکیه باطل است.

نخست وزیر ارمنستان گفت، چنین تصمیماتی جو منطقه ما را تغییر می‌دهد. این پیام‌هایی هستند که نشان از عدم تحمل سیاست‌های تهاجمی از سوی جامعه بین‌المللی است. متأسفانه یک قرن پس از نسل کشی، ترکیه هنوز توسط ارامنه به عنوان یک تهدید محتمل امنیتی احتمالی تلقی می شود. مرز ما با ترکیه نزدیک به 30 سال است که از سوی آن‌ها و ما بسته است.»

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه چندی قبل شرط عادی‌سازی روابط با ارمنستان را حل و فصل مناقشه «قره‌باغ» دانست.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها