کد خبر: 363478
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۱۰:۱۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

توافق میلیاردی کمپانی داروسازی نوارتیس برای تولید داروهای جدید قلبی/ توافق 9 میلیارد دلاری با یک شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی چگونه رقم خورد؟

شرکت داروسازی نوارتیس قصد دارد به زودی برای گسترش حوزه فعالیت خود در زمینه تولید داروهای جدید و پیشرفته مخصوص بیماران قلبی، مالکیت کامل یک شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی را به مبلغ 9.7 میلیارد دلار خریداری کند.

توافق میلیاردی کمپانی داروسازی نوارتیس برای تولید داروهای جدید قلبی/ توافق 9 میلیارد دلاری با یک شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی چگونه رقم خورد؟
کد خبر: 363478
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۱۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| شهاب غدیری- روزنامه وال‌استریت ژورنال از احتمال توافقی خبر داد که بر اساس آن شرکت داروسازی سوئیسی نوارتیس طی قراردادی 9.7 میلیارد دلاری مالکیت شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی «مدیسین» را خریداری خواهد کرد.

به گفته منابع مطلع، بر اساس این توافق که احتمالاً تا پایین هفته خبر قطعی آن اعلام می‌شود، نوارتیس به ازای هر سهم 85 دلار پرداخت خواهد کرد.

هر 2 شرکت نوارتیس و مدیسین از هرگونه واکنش یا اظهارنظر درباره این موضوع امتناع کردند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از وال‌استریت ژورنال، این توافق می‌تواند بازار و حوزه فعالیت تولید داروهای قلبی این شرکت سوئیسی را گسترش دهد. هفته گذشته رویترز به نقل از 2 منبع بانکی گزارش داد شرکت نوارتیس مدت‌ها به دنبال خریدی پنج میلیارد دلاری در ایالات متحده بوده است.

نامزد اول نوارتیس شرکت مدیسین است، شرکتی که در نیوجرسی آمریکا واقع شده و داروهای کاهش‌دهنده کلسترولِ اینکلیسیران را برای بیماران قلبی تولید می‌کند. نوارتیس یکی از شرکت‌های قدیمی تولیدکننده داروست که مدت‌هاست بازار قدرتمندی در حوزه تولید داروهای بیماری‌های قلبی و عروقی دارد، اما زمانی که شرکت «دیووان» (Diovan)- که زمانی سالانه 6 میلیارد دلار فروش داشت- حق امتیاز خود را در سال 2012 از دست داد و شرکت را بدون هیچ محصول جدید و نوآورانه‌‌ای ترک کرد، نوارتیس سهم عمده خود را در بازار از دست داد.

نوارتیس از آن زمان می‌کوشد تا فهرست سهام خود را گسترش دهد، سهامی که اکنون شامل شرکت یک میلیارد دلاری «ارنستو» و همچنین یک مولکول حمله‌کننده به RNA (تولیدی شرکت «آیونیس فارماسوتیکالز») می‌شود. نوارتیس حق مالکیت این مولکول را طی سال جاری به مبلغ 150 میلیون دلار خریداری کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها