کد خبر: 363236
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۰۹:۴۳:۴۴
| |

پاپ: جهان بدون تسلیحات اتمی ممکن و ضروری است

رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی خود در «ناگازاکی» ژاپن از رهبران جهان خواست تسلیحات اتمی و دکترین بازدارندگی دوران جنگ سرد را کنار بگذارند.

پاپ: جهان بدون تسلیحات اتمی ممکن و ضروری است
کد خبر: 363236
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۰۹:۴۳:۴۴

اعتمادآنلاین| پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان پس از ادای احترام به کشته‌شدگان حمله اتمی آمریکا به ناگازاکی و قرار دادن حلقه گل بر یادبود آنها گفت: اینجا یادآور درد و رنج و وحشتی است که ما انسان‌ها می‌توانیم بر دیگران روا داریم.

او افزود: مطمئن هستم ایجاد جهانی بدون تسلیحات هسته‌ای نه تنها ممکن بلکه ضروری است. از رهبران سیاسی جهان می‌خواهم فراموش نکنند این سلاح‌ها از ما در برابر تهدیدهای موجود علیه مردم و امنیت بین‌المللی حمایت نمی کنند.

پاپ بار دیگر حمایت خود را از پیمان منع تسلیحات اتمی که مورد قبول دو سوم از اعضای سازمان ملل است و در سال 2017 امضاء شد، اعلام کرد و گفت: با این گفته قدرت‌های بزرگ جهانی که توافق منع تسلیحات، تضعیف‌کننده بازدارندگی اتمی است، مخالفم.

فرانسیس در آغاز سفر سه روزه‌اش به ژاپن ابتدا از ناگازاکی و سپس هیروشیما بازدید و بر درخواستش برممنوعیت جهانی تسلیحات هسته‌ای تاکید کرد.

او گفت: یکی از بزرگترین و عمیقترین دغدغه‌های انسان امنیت، صلح و ثبات است. داشتن سلاح هسته‌ای و دیگر تسلیحات کشتار جمعی پاسخ این دغدغه نیست در واقع برعکس است. صلح و ثبات بین‌المللی با ترس از تخریب یا تهدید به ریشه‌کنی در تضاد است. این صلح و ثبات تنها در سایه وحدت و همکاری جهانی حاصل می‌شوند. در جهانی که میلیون‌ها کودک و خانواده در شرایط غیرانسانی زندگی می‌کنند پولی که می‌تواند صرف ایجاد فرصت و آینده با ساخت کارخانه و ارتقای سطح زندگی شود، صرف تسلیحات مخرب و کشنده می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها