کد خبر: 358500
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ ۱۴:۱۴:۱۵
| |

جایزه 10 میلیون دلاری آمریکا برای شناسایی 2 رهبر القاعده

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: این کشور تا میزان 6 میلیون دلار جوایزی را برای اطلاعات درباره 2 رهبر ارشد گروه القاعده تعیین کرده است.

جایزه 10 میلیون دلاری آمریکا برای شناسایی 2 رهبر القاعده
کد خبر: 358500
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ ۱۴:۱۴:۱۵

اعتمادآنلاین| در یک بیانیه منصوب به وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: بر اساس برنامه جوایز برای عدالت در وزارت امور خارجه آمریکا جایزه‌ای برای اطلاعات درباره 2 رهبر ارشد گروه القاعده در شبه‌جزیره عرب پیشنهاد می‌شود.

به این ترتیب بر طبق این برنامه بالغ بر 6 میلیون دلار برای هر گونه اطلاعاتی که منجر به شناسایی یا تعیین محل سعد بن عاطف العولقی و بالغ بر چهار میلیون دلار جایزه نیز برای اطلاعات منجر به شناسایی یا تعیین محل ابراهیم احمد محمود القوصی تعیین شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد: العولقی امیر گروه القاعده در استان شبوه یمن است و علنا خواستار حمله به آمریکا و هم پیمانانش شده است.

همچنین القوصی که در سال 2014 به گروه القاعده در شبه‌جزیره عرب پیوسته سابقه چند دهه فعالیت برای القاعده را داشته و تا چندین سال نیز مستقیما برای اسامه بن لادن کار کرده است.

در این بیانیه تصریح شد:‌ القوصی در فضای مجازی برای تشویق عوامل خودسر به حملات انفرادی علیه آمریکا تبلیغ کرده است.

این وزارتخانه همچنین خاطرنشان کرد: القوصی در سال 2001 در پاکستان بازداشت شده و یکی از زندانیان گوآنتانامو بوده است اما در سال 2010 دو سال بعد از اعتراف به حمایت از القاعده به سودان بازگشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها