کد خبر: 358496
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

سرمایه‌گذاری 315 میلیون پوندی انگلستان برای کاهش آلاینده‌ها

دولت بریتانیا قصد دارد با اجرای سیاست‌های کاهش آلاینده‌های محیط‌زیستی سالانه بالغ بر یک میلیارد پوند در مصرف انرژی‌ در بخش صنعت صرفه‌جویی کند. اجرای این سیاست معادل حذف سالانه 200 هزار خودرو از جاده‌هاست.

سرمایه‌گذاری 315 میلیون پوندی انگلستان برای کاهش آلاینده‌ها
کد خبر: 358496
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت بریتانیا برنامه‌ای به ارزش 315 میلیون پوند راه‌اندازی کرده است. هدف این برنامه کشف تکنولوژی‌های جدیدی است که می‌توانند میزان خروجی گازهای آلاینده کارخانه‌ها را به مقدار برنامه‌ریزی‌شده کاهش دهند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از گاردین، بر اساس این برنامه طی پنج سال آینده کمک‌های مالی به شرکت‌های تولیدکننده ارائه خواهد شد تا روی تکنولوژی‌های جدیدی سرمایه‌گذاری کنند که می‌تواند موجب صرفه‌جویی در انرژی شود.

وزرای کابینه انگلستان امیدوارند با اجرا شدن این برنامه سالانه یک میلیارد پوند از مصرف انرژی‌ در بخش صنعت و 2 میلیون تن از خروجی گاز دی‌اکسید کربن کارخانه‌ها کاسته شود؛ مقداری که با حذف سالانه 200 هزار خودرو از جاده‌ها برابری می‌کند.

به گزارش گاردین، دولت بریتانیا طرح «صندوق تغییر انرژی صنعتی» را تکمیل کرده است. این صندوق تابستان سال آینده و پیش از آغاز رقابت‌های انتخابات پارلمانی به مناقصه گذاشته می‌شود.

به گفته کواسی کوارتنگ، وزیر انرژی انگلستان، این صندوق علاوه بر حرکت در راستای اهداف محیط‌زیستی دولت، موجب تقویت سرمایه‌گذاری روی رشد پاک خواهد شد.

پارلمان بریتانیا طی تابستان گذاشته طرح «کاهش گاز کربن آلاینده به مجموع خالص صفر تا سال 2050» را با هدف حذف انگلستان از کشورهای گرم‌کننده کره زمین تصویب کرد.

این صندوق بر اساس طرحی برای کاهش آلاینده‌ها از بخش صنعت فولاد انگلستان شکل گرفته است. دولت در اواخر ماه آگوست صندوق فولاد پاک (Clean Steel Fund) را به ارزش 250 میلیون پوند پیشنهاد کرد.

به گفته کوارتنگ، تجهیز کسب‌وکارهای انرژی‌بر با آخرین تکنولوژی‌های کم‌مصرف نه تنها می‌تواند انگلستان را در رسیدن به اهداف محیط‌زیستی خود کمک کند بلکه می‌تواند شرکت‌ها را به حفظ رقابت‌پذیری و ایجاد مشاغل حرفه‌ای با دستمزد بالا کمک کند.

کربن‌زدایی از صنایع سنگین، که یک‌چهارم خروجی گاز کربن بریتانیا را تشکیل می‌دهد، بدون کمک تکنولوژی تقریباً غیرممکن است.

به عنوان مثال، ایبستاک بریکز (Ibstock Bricks)، برای افزایش کارآمدی در بخش‌هایی که فرایندهای تکراری تولید انجام می‌شود، روی روبات‌‌ها سرمایه‌گذاری کرده و با این کار خروجی گاز کربن خود را به ازای هر آجر به نصف کاهش داده است.

کارخانه‌های دیگر نیز به دنبال نرم‌افزارهای جدیدی هستند که در زمان پایین بودن مقدار انرژی‌های تجدیدپذیر و بالا بودن تقاضای الکتریسته از شبکه ملی، ماشین‌های غیرضروری را خاموش می‌کنند. این نرم‌افزارها کمک می‌کنند تا بعضی از دستگاه‌های پرمصرف تنها زمانی فعالیت کنند که مقدار عرضه انرژی‌های تجدیدپذیر بالا و در نتیجه قیمت الکتریسیته ارزان‌تر باشد.

انگلستان در حال حاضر سریع‌تر از اقتصادهای بزرگ جهان خروجی گازهای کربن خود را کاهش می‌دهد و اولین کشوری است که طرح پایان قطعی کمک به تغییرات اقلیمی را در پارلمان خود تصویب کرد.

تابستان سال آینده شرکت‌های انگلیسی می‌توانند برای کسب سهم 30 میلیون پوندی صندوق تغییر انرژی صنعتی وارد رقابت شوند. دومین دوره تامین مالی در سال 2021 اجرا خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها