بدهی آمریکا برای نخستین بار از مرز 23 تریلیون دلار گذشت

وزارت خزانه داری آمریکا گزارش داد: بدهی عمومی دولت فدرال آمریکا برای اولین بار در طول تاریخ از مرز 23 تریلیون دلار عبور کرده است.

بدهی آمریکا برای نخستین بار از مرز 23 تریلیون دلار گذشت
کد خبر: 356706
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۱ ۱۰:۵۶:۰۶

اعتمادآنلاین| از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، کسری فزاینده بودجه، به سرعت افزایش بدهی عمومی در این کشور افزوده است. از زمان مراسم سوگند ترامپ بدهی این کشور افزایشی حدود 16 درصدی را به ثبت رسانده است.

در زمان سوگند ترامپ بدهی آمریکا 19.9 تریلیون دلار بود. این رقم برای اولین بار فقط در 10 ماه گذشته از 23 تریلیون دلار گذشت.

از 23 تریلیون بدهی آمریکا، کمتر از 16 تریلیون دلار آن در طبقه بندی بدهی عمومی قرار می گیرد که برای ارزیابی میزان بدهی دولت مفید است و از آن به طور معمول برای ارزیابی فشار بدهی یک کشور استفاده می‌شود. از این مقدار، 6 تریلیون دلار دیگر ناشی از وام‌های گرفته‌شده توسط نهادهای دولتی است.

«مایکل ای پترسون» مدیرعامل شرکت خدمات ملی«بنیاد پیتر جی پترسون» افزایش بدهی آمریکا به رقم 23 تریلیون دلار را نقطه عطف خطرناکی در اقتصاد آمریکا و نسل بعدی این کشور ارزیابی کرد و گفت، افزایش بدهی و رسیدن آن به این رقم در اقتصاد قوی ما امری غیرعاقلانه و غیرضروری است.

سطح بالای بدهی‌ها می تواند هزینه‌های استقراض و نرخ بهره را افزایش دهد. همچنین استقراض بالای دولت وجوه قابل دسترس وام گیرندگان دولتی و بودجه را کاهش می‌دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها