کد خبر: 355900
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۱:۵۸:۵۲
| |

اردوغان: کردها از منطقه مورد توافق خارج شده‌اند

رئیس‌جمهوری ترکیه با بیان اینکه کشورش دنبال نفت سوریه نیست، اعلام کرد: روسیه به ما اعلام کرده که نیروهای کرد را از مناطق مجاور مرزهای مشترک کاملا خارج کرده است.

اردوغان: کردها از منطقه مورد توافق خارج شده‌اند
کد خبر: 355900
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۱:۵۸:۵۲

اعتمادآنلاین| رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در جریان سخنرانی خود به مناسبت روز جمهوری این کشور اعلام کرد: اطلاعاتی از روسیه به دست آوردیم که نشان می‌دهد، گروه‌های تروریستی از منطقه خارج شدند. ما مذاکرات در این خصوص را امروز (چهارشنبه) ادامه می‌دهیم.

اردوغان با بیان این‌که مذاکرات با غرب در جریان است، ابراز امیدواری کرد: این مذاکرات در آینده نزدیک نتایج خوبی داشته باشد.

او پیرامون حضور نیروهایش در سوریه نیز افزود: ما آنجا نیستیم که بمانیم "تنها" هدف ما پاکسازی منطقه از وجود تروریست‌هاست.

رییس جمهوری ترکیه در این سخنرانی خود بدون این‌که نامی از آمریکا ببرد این کشور را به تلاش برای کنترل بر نفت سوریه متهم کرد و گفت: ترکیه تنها کشوری است که چشم طمع به نفت سوریه ندوخته یا به دنبال کنترل بر سوریه نیست و تنها هدف آنکارا بیرون کردن یگان‌های مدافع خلق کرد از منطقه مورد توافق است.

پیش از این سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه از خروج کامل کردها از منطقه شمال شرق سوریه پیش از پایان مهلت ترکیه خبر داد اما ترکیه اعلام کرده برای اطمینان از این مساله گشت زنی مشترکی را با روسیه انجام خواهد داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها