کد خبر: 355625
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۷ ۰۹:۵۷:۵۷
| |

کردهای سوریه:

قبل از عملیات آمریکا از لباس بغدادی آزمایش DNA گرفته بودیم

"پولات جان"، از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) گفت:نیروی مخفی ما که توانست به بغدادی دسترسی پیدا کند، همچنین موفق شد که لباس زیر وی را برای آزمایش DNA و تأیید 100 درصدی اینکه شخص مورد نظر بی‌تردید همان خود بغدادی است، به دست آورد.

قبل از عملیات آمریکا از لباس بغدادی آزمایش DNA گرفته بودیم
کد خبر: 355625
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۷ ۰۹:۵۷:۵۷

اعتمادآنلاین| یکی از فرماندهان نیروهای "سوریه دموکراتیک" اعلام کرد که این نیروها پیش از انجام عملیات آمریکا برای نابودی سرکرده داعش، با انجام آزمایش DNA هویت وی را تأیید کرده‌ بودند.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، "پولات جان"، از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در سخنانی به جزئیات عملیات نیروهای یگان ویژه آمریکا برای نابودی ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش اشاره کرد.

وی در این باره اظهار کرد: نیروی مخفی ما که توانست به بغدادی دسترسی پیدا کند، همچنین موفق شد که لباس زیر وی را برای آزمایش DNA و تأیید 100 درصدی اینکه شخص مورد نظر بی‌تردید همان خود بغدادی است، به دست آورد.

پولات در ادامه تصریح کرد: نیروهای سوریه دموکراتیک برای تعقیب و زیر نظر گرفتن بغدادی از نزدیک، از 15 مه با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) همکاری داشته‌اند. نیروی مخفی ما توانست به خانه‌ای که سرکرده داعش در آن مخفی بود برسد. وی هر بار محل زندگی‌اش را تغییر می‌داد.

این مقام کرد ادامه داد: عملیات آمریکا برای نابودی سرکرده داعش در نتیجه تلاش‌های قابل توجه اطلاعات نیروهای سوریه دموکراتیک موفقیت آمیز بود و نیروی مخفی ما در ارسال مختصات، هدایت حملات هوایی و موفقیت این عملیات تا آخرین لحظه درگیر بود.

وی همچنین با اشاره به عملیات نظامی ترکیه علیه کردها در شمال سوریه، تدکید کرد، حمله ترکیه باعث تاخیر در عملیات تعقیب و نابودی بغدادی شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها