کد خبر: 355408
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا:

ترامپ تمام وعده‌های انتخاباتی خود را محقق کرد به جز همکاری با روسیه

سفیر روسیه در آمریکا گفت: اگر موشک‌هایی که در پیمان نیروهای اتمی میان‌برد یا INF آمده، در اروپا مستقر شوند، مسکو دست به اقدامی تلافی‌جویانه می‌زند.

ترامپ تمام وعده‌های انتخاباتی خود را محقق کرد به جز همکاری با روسیه
کد خبر: 355408
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت: ما همواره گفته‌ایم که این مساله مربوط به امنیت متحدان آمریکا و خود ایالات متحده است. خطرناک‌ترین مورد مربوط به موشک‌های میان برد و کوتاه برد، استقرار آنها در کشورهای اروپایی است.

او همچنین هشدار داد: جهان می‌تواند به اوضاعی که پیش از امضای این پیمان بود، بازگردد و سپس یک اوضاع جدید منطقه‌ای و استراتژیک که به اقدامی بیشتر از سوی ما نیاز دارد، به وجود می‌آید.

پیمان نیروهای اتمی میان‌برد در سال 1987 توسط شوروی و ایالات متحده امضا شد و به واسطه آن، ساخت و استقرار موشک‌های مستقر در زمین با برد بین 500 تا 5000 کیلومتر ممنوع شد.

ایالات متحده در فوریه سال جاری میلادی این پیمان را به حالت تعلیق در آورد که به اقدامی متقابل از سوی روسیه نیز منجر شد. در اوت نیز آمریکا رسما از این پیمان خارج شد.

سفیر روسیه در آمریکا همچنین ادامه داد، مسکو محکوم به همکاری با آمریکا در مقابله با تروریسم است، با این حال، آماده است تا چنین همکاری را انجام دهد.

سفیر آمریکا افزود، روابط روسیه و آمریکا تا حد زیادی بد نیست و تماس‌هایی در سطح بسیار عالی از سرگرفته شده‌اند.

آنتونوف در یک برنامه تلویزیونی گفت: نمی‌خواهم بگویم تمام مسائل در روابط آمریکا و روسیه بد است و حتی می‌توانم بگویم تماس‌هایی در سطح بسیار عالی اخیرا از سرگرفته شده‌اند.

او افزود: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تمام وعده‌های انتخاباتی خود را محقق کرد به استثنای همکاری با روسیه.

سفیر روسیه ادامه داد: به نظر من ترامپ همه وعده‌های انتخاباتی‌اش را عملی کرده به جز یک چیز و آن بهبود اوضاع و همکاری با روسیه است. به نظرم وقت آن رسیده به طور جدی روی این مساله کار کند.

این در حالی است که ترامپ اخیرا گفته بود، تمایل به عادی سازی روابط با روسیه دارد و دلایل این نزدیک شدن هم امری عقلانی هستند.

مضاف بر اینکه ترامپ به دلیل هوشمندی روسیه تمایل به عادی سازی روابط با روسیه دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها