کد خبر: 352583
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ ۱۷:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

عراق؛ زیان‌های اعتراض به بیکاری/ زیان‌های اقتصاد عراق از قطع شدن اینترنت طی مدت تظاهرات حدود یک میلیارد دلار بوده است

دولت عراق اعلام کرد به زودی خدمات اینترنت، که بعد از آغاز اغتشاشات در این کشور تقریباً قطع شده بود، به حالت عادی بازخواهد گشت.

عراق؛ زیان‌های اعتراض به بیکاری/ زیان‌های اقتصاد عراق از قطع شدن اینترنت طی مدت تظاهرات حدود یک میلیارد دلار بوده است
کد خبر: 352583
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ ۱۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت عراق اعلام کرد به زودی خدمات اینترنت، که بعد از آغاز اغتشاشات در این کشور تقریباً قطع شده بود، به حالت عادی بازخواهد گشت.

به گزارش اعتمادآنلاین، سازمان «نت بلاکس» که یک سازمان غیردولتی متخصص در امور سایبری است اعلام کرد: زیان‌های اقتصاد عراق از قطع شدن اینترنت طی مدت تظاهرات حدود یک میلیارد دلار تخمین زده شده است.

این سازمان در بیانیه خود که روز 15 اکتبر منتشر شد، با اشاره به اقدام دولت عراق در قطع اینترنت که با هدف جلوگیری از گسترش تظاهرات و اعتراضات مردمی و نیز ممانعت از انتقال تصاویر و اطلاعات مربوط به تظاهرات از طریق فضای مجازی انجام گرفت، زیان‌های زیادی به اقتصاد این کشور وارد کرده است.

ارزیابی این شرکت، که گزارش آن در خبرگزاری فرانسه هم منعکس شده است، نشان می‌دهد طی 12 روز قطع اینترنت بخش تجارت الکترونیکی عراق 951 میلیون دلار زیان دیده است، در حالی که محدود شدن اینترنت نسل سوم تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی نیز روزانه 10 میلیون دلار خسارت به بار آورد.

بر اساس این گزارش، قطعی چندروزه اینترنت هزاران نفر از صاحبان مشاغل آزاد و استارت‌آپی را به شدت متضرر کرده است.

گفتنی است از اولین روز تظاهرات و اعتراضات مردمی که چندین استان این کشور را در بر گرفت دولت، عراق اینترنت را تقریباً به حالت قطعی درآورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها