کد خبر: 349840
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۵:۳۷:۰۰
| |

رایزنی تلفنی «اردوغان» و «پوتین» با محوریت سوریه

بعد از اینکه هشدار ترکیه درباره قریب‌الوقوع بودن عملیات نظامی در شمال سوریه با واکنش‌های منفی بین‌المللی مواجه شده است، مقامات آنکارا به تماس‌های تلفنی با مقامات کشورهای مختلف روی آورده‌اند.

رایزنی تلفنی «اردوغان» و «پوتین» با محوریت سوریه
کد خبر: 349840
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۵:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد «رجب طیب اردوغان» امروز (چهارشنبه) با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود درباره عملیات نظامی قریب‌الوقوع در شمال سوریه تلفنی گفت‌وگو کرده است.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» اردوغان در تماس تلفنی با پوتین ضمن اعلام آمادگی کامل آنکارا برای آغاز عملیات در شرق رودخانه فرات، ادعا کرد این اقدام نظامی به صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند.

از سوی دیگر، «ابراهیم کالین» سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه نیز برای ارائه جزئیاتی درباره عملیات نظامی جدید در سوریه، با «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، تماس تلفنی برقرار کرد.

شبکه «تی. آر. تی. ورلد» گزارش داد که کالین در این تماس تلفنی، توضیحاتی را درباره برنامه ترکیه جهت اقدام نظامی علیه شبه‌نظامیان کُرد در مناطق شرقی فرات و گام‌هایی که لازم است بعد از آن برای تشکیل منطقه امن برداشته شود، ارائه داد.

کالین به شبکه «سی.ان.ان» گفت: «ترکیه تمایلی ندارد که هیچ بخشی از سوریه را اشغال کند. ما وقتی با داعش در جرابلس می‌جنگدیم و سه هزار تروریست‌ها آنجا از بین بردیم، به دنبال اشغال نبودیم. یا زمانی که وارد عفرین شدیم، بخشی از سوریه را اشغال نکردیم».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها