کد خبر: 349694
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۱:۳۹:۴۲
| |

کردهای سوریه 3 روز بسیج عمومی اعلام کردند

اداره خودمختاری کردها در شمال و شمال شرق سوریه در سایه تهدیدات ترکیه درباره انجام عملیات نظامی سه روز بسیج عمومی اعلام کرد.

کردهای سوریه 3 روز بسیج عمومی اعلام کردند
کد خبر: 349694
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۱:۳۹:۴۲

اعتمادآنلاین| اداره خودمختاری کردهای سوریه در شمال و شمال شرق سوریه امروز (چهارشنبه) در راستای اعلام بسیج عمومی سه روزه از تمام شهروندان خود خواسته سلاح به دست بگیرند و به منظور انجام وظایف‌شان در دفاع از خاک خود و نشان دادن مقاومت در برابر نیروهای ترکیه‌ای به مرزهای مشترک با ترکیه گسیل شوند.

در ادامه این بیانیه اداره خودمختاری کردهای سوریه از عین عیسی آمده است: از تمام ملت کرد در مناطق کردنشین و سراسر جهان می‌خواهیم در قبال سرزمین و ملت خود به وظیفه خود عمل کرده و در سراسر جهان و هرجایی که هستند دست به اعتراض و اعتصاب بزنند به خصوص در کشورهایی که مقیم آنجا هستند.

این اداره همچنین از سازمان ملل با تمام نهادهایش،‌ آمریکا، اتحادیه اروپا،‌ روسیه و تمام کشورها و موسسات تصمیم‌گیر و تاثیرگذار در امور سوریه خواست مسؤولیت اخلاقی و وجدانی خود را در قبال هرگونه فاجعه انسانی علیه ملت کرد در شمال و شمال شرق سوریه اجرایی کنند.

این در حالی است که نیروهای ترکیه‌ای و شورشیان سوری مسلح آمادگی خود را برای شروع عملیات نظامی در شمال تکمیل کرده‌اند و منتظر ساعت صفر هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها