کد خبر: 349481
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۹:۰۱:۴۵
| |

احضاریه کنگره برای نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا

در پی جلوگیری وزارت امور خارجه آمریکا از حضور داوطلبانه نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا در کنگره درباره تحقیقات آغاز استیضاح ترامپ، مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که برای حضور وی احضاریه رسمی ارسال خواهد شد.

احضاریه کنگره برای نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا
کد خبر: 349481
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۹:۰۱:۴۵

اعتمادآنلاین| مجلس نمایندگان آمریکا، نماینده این کشور در اتحادیه اروپا را برای تحقیقات آغاز استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا فرا خواهد خواند.

به گزارش اسپوتنیک، «آدام شف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در جمع خبرنگاران گفت که وزارت امور خارجه آمریکا مانع از ارائه اطلاعات مربوط به روند تحقیقات آغاز استیضاح شده است.

وی افزود: «نه تنها کنگره از شهادت این فرد (نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا) محروم شده بلکه ما مطلع شدیم که این دیپلمات پیام‌های متنی و ایمیل‌هایی درون وسایل الکترونیکی شخصی خود دارد که پیشتر به وزارت امور خارجه آمریکا ارائه شده است. اگر چه ما خواستار ارائه این اطلاعات از سوی نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا شدیم اما وزارت امور خارجه آمریکا از ارائه این پیام‌ها خودداری می‌کند. این اطلاعات به شدت به تحقیقات آغاز استیضاح مرتبط هستند.»

این خبرها در حالی مطرح می‌شود که قرار بود امروز (سه‌شنبه) «گوردون ساندلند» نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا در چارچوب تحقیقات روند استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در کنگره حضور یابد، ساندلند امروز اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا او را از همکاری با این تحقیقات و حضور در جلسات کنگره منع کرده است.

«رابرت لوسکین» وکیل ساندلند امروز در بیانیه‌ای گفت: «اول وقت امروز، وزارت خارجه ایالات متحده به سفیر گوردون ساندلند دستور داد که در نشست امروز برای ادای شهادت در برابر کمیته مشترک مجلس نمایندگان حضور نیابد. سفیر پیشتر موافقت کرده بود که به صورت داوطلبانه و بدون نیاز به احضاریه، [در جلسه] حضور یافته و برای تسریع روند به سؤالات آن کمیته پاسخ دهد.»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها