کد خبر: 348656
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۶:۲۳:۳۲
| |

کردهای سوریه خواستار مداخله جهانی برای جلوگیری از حمله ترکیه شدند

کردهای سوریه پس از اعلام رئیس‌جمهوری ترکیه مبنی بر آمادگی کشورش برای حمله زمینی و هوایی به مناطق شرق فرات، خواستار مداخله جامعه جهانی برای ممانعت از انجام عملیات نظامی ترکیه به مناطق تحت سیطره‌شان شدند.

کردهای سوریه خواستار مداخله جهانی برای جلوگیری از حمله ترکیه شدند
کد خبر: 348656
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۶:۲۳:۳۲

اعتمادآنلاین| کانتون کردها در شمال سوریه با صدور بیانیه‌ای از تمامی نهادهای جامعه جهانی خواست تا ترکیه را به منظور ممانعت از انجام هرگونه حمله تحت فشار قرار دهند.

همچنین کردهای سوری، اتحادیه اروپا و گروه‌های فعال در سوریه از جمله ائتلاف بین‌المللی ضدداعش تحت امر واشنگتن را به اقدامات حمایتی مقابل تهدید و خطر ترکیه ترغیب و اعلام کردند: تهدیدات مستمر اردوغان خطرناک است و امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

کردهای سوریه در بیانیه خود، مطرح کردن این تهدیدات از سوی ترکیه به رغم اعلام پایبندی به تمامی بندهای مکانیزم امنیتی که با آمریکا سر آن به اتفاق نظر رسیدند تا بهانه‌ها را از ترکیه برای انجام هر اشغالگری جدید بگیرند، محکوم کردند.

اردوغان به رغم اینکه آنکارا و واشنگتن در ماه اوت درخصوص ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به اتفاق نظر رسیدند، تهدید به انجام عملیات نظامی در شرق فرات کرد.

در همین راستا، نیروهای سوریه دموکراتیک در واکنش به تهدید ترکیه مبنی بر آغاز عملیات نظامی در شرق فرات اعلام کردند که هرگونه اقدام نظامی غیر قابل توجیه ترکیه را به جنگی فراگیر در مرزها تبدیل می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها