دانشجویان هنگ‌کنگی در اعتراض به شلیک پلیس به سینه یک معترض تجمع کردند

صدها دانشجو در هنگ‌کنگ در تجمعی برای محکوم کردن تیراندازی به هم‌کلاسی‌های خود طی خشونت‌های صورت گرفته علیه معترضان حامی دموکراسی، شرکت کردند.

دانشجویان هنگ‌کنگی در اعتراض به شلیک پلیس به سینه یک معترض تجمع کردند
کد خبر: 347190
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۱:۱۵:۴۵

اعتمادآنلاین| این نخستین بار از آغاز اعتراضات هنگ‌کنگ بود که به یک معترض با اسلحه شلیک شد که خشم معترضان علیه پلیس را به دنبال داشت.

به گزارش خبرگزاری پرس اسوسیشن، طبق اظهارات پلیس هنگ‌کنگ، افسر پلیسی که از فاصله نزدیک به سینه این دانشجوی 18 ساله شلیک کرده، نگران جان خود بوده و کارش منطقی و قانونی بوده است.

این دانشجویان در این تجمع اعتراضی که امروز، چهارشنبه صورت گرفت، پلیس را قاتل خواندند و خواستار بازخواست پلیس شدند.

کلودیا مو، سیاستمدار هوادار دموکراسی اظهار کرد: واکنش منطقی پلیس باید شامل استفاده از باتوم یا اسپری فلفل یا ابزارهای دیگر باشد. این یک وضعیت بسیار حساس نبود و استفاده از گلوله واقعی نمی‌تواند این‌گونه توجیه شود.

استفن لو، رییس پلیس هنگ‌کنگ به دنبال این حادثه اعلام کرد: این افسر پلیس نگران جان خود بوده و در کسری از ثانیه تصمیم گرفته به این فرد شلیک کند. او افزود: فرد مهاجم بوده که تصمیم‌گرفته تا این حد به این نیروی پلیس نزدیک شود. او چاره‌ای نداشته و فقط سلاحش در دسترس او بوده تا بتواند از آن استفاده کند.

این مقام پلیس ضمن شورشی خواندن معترضان هنگ‌کنگ گفت، آنان جرایم گسترده‌ای انجام داده‌اند که از حمله به نیروهای پلیس تا تخریب اموال عمومی و فروشگاه‌ها و بانک‌های وابسته به چین را شامل می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها