کد خبر: 346685
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۰۹:۰۰:۲۵
| |

پنتاگون:

برنامه‌ای برای ترک پایگاه «العدید» قطر نداریم

«ربکا ریباریچ» سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) گفت: نیروهای آمریکایی برنامه‌ای برای ترک پایگاه هوایی «العدید» قطر ندارند.

برنامه‌ای برای ترک پایگاه «العدید» قطر نداریم
کد خبر: 346685
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۰۹:۰۰:۲۵

اعتمادآنلاین| در بیانیه سخنگوی سنتکام آمده است: نیروهای آمریکایی به استفاده از پایگاه هوایی العدید در آینده ادامه خواهند داد و عمق عملیاتی فرماندهی مرکزی به طور مشخص نیروهای هوایی آمریکا در منطقه گسترش خواهد یافت.

ریباریچ اضافه کرد: این اقدام در چارچوب راهبرد افزایش توان فرماندهی مرکزی آمریکا باهدف تسلط هوایی در سراسر منطقه است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پیشتر روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده بود: آمریکا برای پیشگیری از خطر حمله موشکی، مرکز فرماندهی خود در خاورمیانه را از قطر به کارولینای جنوبی منتقل می‌کند.

در گزارش واشنگتن پست آمده بود: شنبه این هفته همزمان با آنکه 300 فروند هواپیما در آسمان نواحی کلیدی همچون سوریه، ‌افغانستان و خلیج فارس در حال پرواز بودند، صدها جایگاه فرماندهی در «مرکز عملیات‌های ترکیبی هوا-فضا» در پایگاه هوایی «العدید» قطر تخلیه شد.

این گزارش می افزاید: این یک حرکت موقت و یک تغییر تاکتیک بود و «العدید» روز یکشنبه پس از 24 ساعت فرماندهی و کنترل خود را به دست آورد.

در این مدت کوتاه، قدرت هوایی آمریکا و متحدانش را تیمی در پایگاه هوایی «شاو» Shaw در کارولینای جنوبی کنترل می کرد که 7 هزار مایل دورتر از العدید است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها