کد خبر: 342114
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۹:۱۱:۵۳
| |

تأکید کویت بر احتیاط برای مواجهه با حوادث منطقه

صباح خالد الحمد الصباح، وزیر خارجه کویت در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح این کشور بر رعایت نهایت احتیاط و هشیاری برای مواجهه با حوادث منطقه تأکید کرد.

تأکید کویت بر احتیاط برای مواجهه با حوادث منطقه
کد خبر: 342114
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۹:۱۱:۵۳

اعتمادآنلاین| صباح خالد الحمد الصباح، معاون نخست‌وزیر، وزیر خارجه و نایب وزیر دفاع کویت امروز سه‌شنبه با تعدادی از فرماندهان نیروهای مسلح این کشور به ریاست «محمد الخضر» رئیس ستاد مشترک ارتش دیدار کرد.

در این نشست که «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه نیز حضور داشت، از تلاش‌های نیروهای مسلح برای حفظ امنیت کشور و تأسیسات حیاتی آن قدردانی شد و تحولات کنونی منطقه و پیآمدهای خطرناک آن بر منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

طبق گزارش خبرگزاری کویت(کونا)، در این نشست حمله به تأسیسات نفتی آرامکو در دو استان بقیق و هجره خریص عربستان سعودی محکوم و بر همبستگی کویت با این کشور برای مقابله با آنچه امنیت و ثبات عربستان را به خطر می‌اندازد، تأکید شد.

وزیر خارجه کویت همچنین بر لزوم رعایت نهایت احتیاط و هشیاری و نیز آمادگی برای مواجهه با هر گونه حوادثی که به برهم زدن امنیت و ثبات کشور و منطقه منجر می‌شود، تأکید کرد و از نیروهای مسلح خواست تا تلاش‌های خود را برای دفاع از کشور در برابر خطرات احتمالی دو چندان کنند.

«أنس الصالح» معاون نخست‌وزیر کویت نیز روز یکشنبه در صفحه رسمی دولت کویت در توئیتر نوشت: «فرماندهان امنیتی گزارشی از اوضاع امنیتی منطقه به خصوص درباره عملیات خرابکارنه در تأسیسات نفتی عربستان را به اطلاع نخست‌وزیر رساندند و رئیس ستاد ارتش تأکید کرد که با نیروهای مسلح عربستان و کشورهای دوست و برادر در حال هماهنگی مستقیم و مستمر هستند.»

روز شنبه «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی این کشور با 10 پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در «شرقیه» سعودی را هدف قرار داده است.

سرتیپ سریع افزود: «این عملیات در چارچوب حق طبیعی و مشروع ما در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن صورت گرفت.»

بقیق در فاصله حدود 75 کیلومتری جنوب شهر الدمام در منطقه الشرقیه واقع شده و به دلیل آنکه تأسیسات اصلی شرکت آرامکو در این منطقه واقع است، یکی از مهم‌ترین شهرها به شمار می‌آید.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها