کد خبر: 341572
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۳:۳۱:۲۷
| |

وزیر دادگستری فرانسه با اعطای پناهندگی به «اسنودن» موافقت کرد

وزیر دادگستری فرانسه موافقت خود را با اعطای پناهندگی سیاسی به ادوارد اسنودن، سرشناس‌ترین افشاگر اطلاعاتی اعلام کرد.

وزیر دادگستری فرانسه با اعطای پناهندگی به «اسنودن» موافقت کرد
کد خبر: 341572
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۳:۳۱:۲۷

اعتمادآنلاین| دولت آمریکا خواستار کشاندن ادوارد اسنودن، افشاگر سرشناس آمریکایی به پای محاکمه به اتهام جاسوسی است. اسنودن پس از افشای اسنادی محرمانه از تلاش‌های دولت آمریکا برای جاسوسی گسترده در سراسر جهان، شش سال گذشته را در تبعید خودخواسته در روسیه بسر برده است.

نیکول بلوبه، وزیر دادگستری فرانسه طی یک برنامه رادیویی در پاسخ به سوالی درخصوص اعطای پناهندگی به این افشاگر گفت: بله، خوب است. از این موضوع حمایت می‌کنم.

او طی سخنانش به قانون اساسی فرانسه اشاره کرده که در آن، کسانی که به جهت اقدام در راستای حمایت از آزادی مورد آزار و اذیت قرار دارند، می‌توانند از وضعیت پناهندگی بهره‌مند شوند.

این وزیر کابینه افزود: معتقدم که باید به اصول محکم خود در امور مهاجرت پایبند باشیم؛ ما باید پذیرای پناهجویان باشیم.

طبق گزارش رادیوی «آر تی اِل»، دولت فرانسه تصریح کرد این اظهارات، نظر شخصی او است و موضع رسمی تلقی نمی‌شود.

اسنودن طی مصاحبه با یک رسانه فرانسوی اظهار کرده بود که در زمان ریاست جمهوری اولاند در سال 2013، درخواست پناهندگی از این کشور کرده بود. اسنودن حرفی در مورد اینکه چرا موفق به اخذ پناهندگی نشد، نزده اما ابراز امیدواری کرده که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری کنونی فرانسه، این امتیاز را به او اعطا کند.

این مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا گفته است: ناراحت‌کننده‌ترین بخش داستان این است که تنها جایی که به یک افشاگر آمریکایی فرصت می‌دهد حرفش را بزند، اروپا نیست و اینجا [روسیه] است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها