کد خبر: 339348
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۱۱:۴۰:۱۲
| |

قطر:

گزارش عربستان علیه دوحه، دور از واقعیت است

وزارت امور خارجه قطر با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به گزارش اخیر دولت سعودی علیه این کشور اعلام کرد بیانیه عربستان دور از واقعیت و آکنده از اتهام‌های دروغین و تکراری است.

گزارش عربستان علیه دوحه، دور از واقعیت است
کد خبر: 339348
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۱۱:۴۰:۱۲

اعتمادآنلاین| در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده است: عربستان سعودی مدعی است که اقدامات این کشور تنها علیه دولت قطر اتخاذ شده و نه مردم این کشور. این در حالی است که واقعیت خلاف آن را می گوید و اقدامات ریاض از جمله بستن تنها راه زمینی قطر و راه های هوایی و دریایی و نیز اخراج همه قطری های حاضر در خاک سعودی به جرم تابعیت قطری حاکی از آن است که این اقدامات هم دولت و هم ملت قطر را نشانه گرفته است.

وزارت خارجه قطر افزوده است: عربستان سعودی مدعی است که این کشور از شهروندان قطری در خاک خود استقبال می کند حال آنکه شماری از شهروندان قطری در خاک عربستان ربوده شدند از جمله حادثه ای که اخیرا برای شهروند قطری و فرزندنش در عربستان اتفاق افتاد.

پیشتر عفو بین الملل طی بیانیه ای اعلام کرده بود که از 18 ماه آگوست سال جاری میلادی تماس با «علی ناصر جارالله» 70 ساله و فرزندش «عبدالهادی» 17 ساله که برای دیدار با خویشاوندنشان به عربستان سفر کرده بودند قطع شده است و سرنوشت آن ها خبری در دست نیست.

در بیانیه وزارت خارجه قطر همچنین آمده است: تأسف انگیز است که عربستان سعودی اتهام نخ نمای حمایت از تروریسم را کسی در جهان باور ندارد علیه قطر مطرح کرده است.

دوحه افزوده است: کشور قطر میزان ائتلاف جهانی علیه گروه داعش است. همچنین این کشور عضو مؤسس مرکز مبارزه با حمایت مالی از تروریسم است که سال 2017 در ریاض و پیش از محاصره دوحه تاسیس شد و همکاری با این مرکز همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها