کد خبر: 338628
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۲:۳۲:۵۷
| |

استعداد جدید ترامپ کشف شد!

مقامات دولتی آمریکا می‌گویند رئیس‌جمهور این کشور شخصا نقشه مربوط به مسیر توفان دوریان را دستکاری کرده است.

استعداد جدید ترامپ کشف شد!
کد خبر: 338628
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۲:۳۲:۵۷

اعتمادآنلاین| به گفته یک مقام کاخ سفید، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خود شخصا نقشه مربوط به مسیر طوفان دوریان را دستکاری کرده است.

یک مقام ناشناس دولت آمریکا به روزنامه واشنگتن پست گفت ترامپ خود نقشه ارائه شده از سوی اداره ملی هواشناسی این کشور را به منظور قرار دادن ایالت آلاباما در مسیر طوفان دوریان، دستکاری کرده است. این مقام کاخ سفید گفت هیچ کس دیگری اینطور با خودکار مشکی روی نقشه نمی‌نویسد.

روز پنج شنبه ترامپ در نشستی در کاخ سفید میان او و کوین مک آلینان، وزیر امنیت میهن، نمودار‌های به تاریخ 29 و 30 آگوست را نشان داد که به گفته او آلاباما پنج تا 20 درصد در معرض طوفان دوریان قرار می‌گیرد.

ترامپ اخیرا با نشان دادن نقشه‌ای دستکاری شده تلاش کرد تا ابعاد و شدت طوفان دوریان را به نحوی توضیح داده تا توجیهی برای ادعا‌های توئیتری او باشد. به نوشته هیل، طی اقدامی عجیب ظاهرا فردی با استفاده از ماژیک، یک منحنی به مسیر حرکت طوفان دوریان افزوده و ایالت آلاباما را نیز بر ناحیه تحت آسیب طوفان اضافه کرده بود. منحنی اضافه شده به نقشه که به صورت ساده و ناشیانه رسم شده بود، موجب بروز واکنش‌های زیادی در رسانه‌های اجتماعی شده و در خصوص اینکه آیا خود او این کار را کرده و یا یکی از افرادش پشت این موضوع است، گمانه‌زنی‌هایی شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا در توئیتر خود مدعی شد ایالت آلاباما نیز در معرض خطر طوفان دوریان قرار دارد و موجب ترس در میان مردم این منطقه شد. اندکی بعد سرویس ملی هواشناسی آمریکا در بیرمنگام در پیامی توئیتری نوشت: آلاباما هیچ آسیبی از دوریان نخواهد دید. تکرار می‌کنیم، هیچ اثری از دوریان در آلاباما نخواهد بود. با این حال ترامپ در توئیت‌های دیگری به تکرار ادعا‌های خود ادامه داد و با استناد به مدل‌های خاص هواشناسی گفت آلاباما متاثر از طوفان دوریان خواهد شد.

سخنگوی کاخ سفید نیز با دفاع از ادعا‌های ترامپ گفت اظهارات او درباره طوفان دوریان براساس تازه‌ترین خبر‌ها از رصد طوفان بوده است. رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم اهدای مدل آزادی در کاخ سفید از پاسخ به سوال خبرنگاران درباره این ادعا خودداری کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها