کد خبر: 338050
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ ۱۵:۱۳:۲۷
| |

هشدار مدیر اجرایی هنک‌گنگ به اجرای قوانین سخت‌گیرانه علیه معترضان

کری لام، مدیر اجرایی هنگ کنگ یک روز پس از آنکه به صورت رسمی لایحه استرداد مظنونان به چین برای محاکمه و دادگاهی را از دستور کار خارج کرد، به بیان این اظهارنظر پرداخت.

هشدار مدیر اجرایی هنک‌گنگ به اجرای قوانین سخت‌گیرانه علیه معترضان
کد خبر: 338050
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ ۱۵:۱۳:۲۷

اعتمادآنلاین| مدیر اجرایی هنگ کنگ امروز (پنجشنبه) ابراز امیدواری کرد که خروج رسمی از لایحه مناقشه برانگیز استرداد و انجام سایر اقدامات، به حل بحران در این دولتشهر کمک کند با این حال وعده داد که برای مقابله با اعتراضان خشونت بار از قوانین سخت‌گیرانه استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کری لام، مدیر اجرایی هنگ کنگ یک روز پس از آنکه به صورت رسمی لایحه استرداد مظنونان به چین برای محاکمه و دادگاهی را از دستور کار خارج کرد، به بیان این اظهارنظر پرداخت.

معترضان و برخی از قانونگذاران گفته اند که این اقدام از سوی مدیر اجرایی هنگ کنگ خیلی دیر صورت گرفته است.

در همین حال، روزنامه چاینا دیلی چاپ چین نیز نوشت، این اقدام از سوی مدیر اجرایی دولت‌شهر هنگ کنگ به مثابه شاخه زیتونی است و به این ترتیب معترضان دیگر بهانه‌ای برای ادامه خشونت و راهپیمایی ندارند.

این روزنامه همچنین نوشت، این تصمیم یک واکنش صادقانه و دلگرم کنده به صدای جامعه است که می توان آن را شاخه زیتون برای آنهایی دانست که برای چند ماه گذشته مخالفت خود را با این لایحه اعلام کرده بودند.

کری لام در نشست خبری امروز (پنجشنبه) خود گفت، هدف از تصمیم لغو رسمی این لایحه متوقف کردن ناآرامی و خشونت است.

وی ادامه داد: برای از میان برداشتن بن بست موجود، مهمترین مساله در حال حاضر توقف خشونت و اجرای قوانین سخت‌گیرانه است. اگر هنوز خشونت ادامه داشته باشد، بر عملکرد شهر و زندگی مردم تاثیر می‌گذارد.

با وجود آنکه مدیر اجرایی این دولتشهر روز چهارشنبه لغو رسمی این لایحه استرداد را اعلام کرد، اما بسیاری از سکنه و معترضان می‌گویند، آنچه که برایشان بسیار مهمتر است، انجام تحقیقات درباره اقدامات نادرست و نامناسب پلیس از سوی دولت است.

بسیاری از آنهایی که با روزنامه گاردین محاصبه کردند گفته‌اند که افزایش خشونت پلیس و رویکرد متخاصم دولت در قبال مردم عادی هنگ کنگ در ماه‌های گذشته باعث رنجش زیاد آنها شده و دیگر نمی‌توان به این راحتی‌ها به مقام های پلیس و دولتی اعتماد کنند.

کری لام امروز همچنین درخواست‌های معترضان را برای ایجاد یک نهاد مستقل برای تحقیق درباره عملکرد پلیس و استفاده آنها از زور رد کرده است .

این اظهارات کری لام به معنای این است که مقام های دولتشهر هنگ کنگ به استفاده از اقدامات خشن برای مقابله با معترضان ادامه می‌دهند با این حال، بسیاری از معترضان وعده ادامه اعتراضات را داده و گفته‌اند، تا زمانیکه دولت از تحقیق درباره عملکرد پلیس امتناع می‌کند، به این اعتراضات ادامه می‌دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها