کد خبر: 337168
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۶:۵۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

حضور متحدان آمریکا در نمایشگاه بین‌المللی دمشق/ 1700 شرکت و موسسه تجاری از 38 کشور جهان در نمایشگاه دمشق حضور دارند/ بزرگ‌ترین غرفه‌ها را ایران، روسیه، ونزوئلا، عراق و چین دارند

شماری از کشورهایی که تا چندی پیش داعیه سرنگونی بشار اسد را داشتند، در نمایشگاه بازرگانی دمشق حضور پررنگی پیدا کرده‌اند.

حضور متحدان آمریکا در نمایشگاه بین‌المللی دمشق/ 1700 شرکت و موسسه تجاری از 38 کشور جهان در  نمایشگاه دمشق حضور دارند/ بزرگ‌ترین غرفه‌ها را ایران، روسیه، ونزوئلا، عراق و چین دارند
کد خبر: 337168
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۶:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شماری از کشورهایی که تا چندی پیش داعیه سرنگونی بشار اسد را داشتند، در نمایشگاه بازرگانی دمشق حضور پررنگی پیدا کرده‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های عربی خبر دادند: با وجود هشدارهای صریح واشینگتن نسبت به حضور در نمایشگاه بین‌المللی دمشق، 38 کشور جهان در این رویداد شرکت کرده‌اند.

به اعتقاد کارشناسان حضور کشورهای عربی، که برخی از آنها پرچمدار تلاش برای سرنگونی بشار اسد بودند، نشان می‌دهد در کنار ناامیدی آنها از این هدف، به دنبال یافتن جای پایی برای خود در آینده سوریه، به خصوص در زمان تقسیم کیک بازسازی این کشور، هستند.

به نوشته رسانه‌های عربی: شرکت‌های اماراتی برای نخستین بار بعد از آغاز جنگ داخلی در سوریه، در نمایشگاه بین‌المللی دمشق 2019 حاضر می‌شوند.

امارات متحده عربی که سال 2012 در اعتراض به حضور بشار اسد در قدرت، روابط خود را با سوریه قطع کرده و گزارش‌های شبه‌موثقی در رابطه با حمایت همه‌جانبه امارات از گروه‌های تروریستی فعال در خاک سوریه نیز منتشر شده، امروز در قالب فعالیت‌های تجاری به این کشور بازگشته است.

ابوظبی، در راستای گردش مواضع خود، اواخر سال 2018 سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد تا به گفته یکی از مسئولان عالیرتبه وزارت اقتصاد و بازرگانی خارجی سوریه، امارات با هیات بزرگی از سرمایه‌گذاران در این نمایشگاه شرکت کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، 1700 شرکت و موسسه تجاری از 38 کشور جهان در این نمایشگاه حضور دارند.

این حضور در حالی شکل گرفته که سفارت آمریکا در سوریه، در صفحه توییتری خود نوشت: هر طرفی که با نظام سوریه همکاری کند خود را در معرض مجازات‌های احتمالی آمریکا قرار خواهد داد.

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران و روسیه، متحدان اصلی دولت سوریه، به همراه چین، عراق و ونزوئلا بزرگ‌ترین غرفه‌ها را در این نمایشگاه به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها