کد خبر: 336984
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۲:۰۱:۱۹
| |

نیروی نظامی ژاپن در جزایر مورد مناقشه با چین مستقر می‌شود

سازمان ملی رادیو تلویزیونی ژاپن (NHK) از استقرار یک واحد نظامی پلیس این کشور در جزایر مورد مناقشه با چین خبر داد.

نیروی نظامی ژاپن در جزایر مورد مناقشه با چین مستقر می‌شود
کد خبر: 336984
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۲:۰۱:۱۹

اعتمادآنلاین| سازمان ملی رادیو تلویزیونی ژاپن (ان‌اچ‌کی) روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد که ژاپن توان دفاعی خود را در جزایر دریای چین شرقی مورد مناقشه با چین و دیگر جزایر دورافتاده با استقرار یک واحد نیروی ویژه مسلح پلیس با سلاح‌های اتوماتیک، تقویت کرده است.

براساس گزارش «رویترز»، این واحد نیروی ویژه قرار است در جزیره اوکیناوا در جنوب غربی مجمع الجزایر ژاپن، که در 420 کیلومتری شرق منطقه مورد مناقشه «سن‌کاکو» (به زبان ژاپنی) یا «دیائو» (به زبان چینی) واقع شده است، مستقر شوند.

به نوشته ان‌اچ‌کی، پیش از این، ارتش و گارد ساحلی ژاپن موقعیت‌های خود را پیرامون جزایر مورد مناقشه تقویت کرده بودند، اما این نخستین باری است که پلیس ژاپن در این منطقه برای کمک دفاعی مستقر می‌شود.

اختلافات و منازعات چین و ژاپن، تاریخی و سیاسی است که مسائل ارضی را نیز دربرمی‌گیرد. بخشی از آن برجای مانده از تاریخ و مربوط به دوران جنگ جهانی دوم و برخی در ارتباط با دوران جدید است. طی سال‌های اخیر روابط دو کشور به واسطه این مسائل بارها دچار تنش شده است.

جزایر مورد اختلاف طرفین دارای اسامی چینی و ژاپنی بوده و هر دو کشور خواهان توسعه نفوذ خود و استفاده از منابع طبیعی این جزایر هستند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها