کد خبر: 336706
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۰۸:۴۵:۰۰
| |

علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ترامپ به هیچ یک از تعهدات و امضاهایش پایبند نیست/ مذاکره دوباره با آمریکا منطق ندارد/ ترامپ دوباره رای بیاورد متناسب با شرایط تصمیم می گیریم

علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: مذاکره باید با هدف توافق انجام شود. ترامپ قابل اعتماد نیست، چراکه طی دوره ریاست جمهوری خود به هیچ یک از تعهدات و امضاهایش پایبند نبوده و یک‌طرفه از برجام خارج شده است. بنابراین در صورت رای‌آوری دوباره او در انتخابات ریاست جمهوری، تصمیمات ما هم متناسب با منافع و در مواجهه با رفتار او طراحی می‌شود.

ترامپ به هیچ یک از تعهدات و امضاهایش پایبند نیست/ مذاکره دوباره با آمریکا منطق ندارد/ ترامپ دوباره رای بیاورد متناسب با شرایط تصمیم می گیریم
کد خبر: 336706
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۰۸:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، در مورد اینکه ترامپ بارها درخواست مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران را مطرح کرده که مورد استقبال جمهوری اسلامی قرار نگرفته است، توضیح داد: ترامپ قابل اعتماد نیست، چرا که طی دوره ریاست جمهوری خود به هیچ یک از تعهدات و امضاهایش پایبند نبوده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: کسی که از توافق مهم بین‌المللی برجام به صورت یک‌جانبه خارج می‌شود و پیمان‌شکنی می‌کند قابل اعتماد نیست. اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره با ایران هم شگردی سیاسی و تبلیغاتی است، به همین دلیل نباید به حرف‌های او دل خوش کرد و به مذاکره جدید با آمریکا امیدوار بود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکره باید با هدف توافق انجام شود؛ ما سال‌ها با آمریکا به عنوان عضوی از گروه 1+5 مذاکره کردیم و خروجی آن مذاکرات توافق برجام بود که آمریکا آن توافق را نقض کرد. بنابراین دلیلی ندارد دوباره با این کشور عهدشکن وارد مذاکره شویم چون هیچ منطقی ندارد.

بروجردی اضافه کرد: با توجه به تجربه و شناختی که از ترامپ به دست آورده‌ایم، با هر گونه مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی مخالفم چون نتیجه و خروجی قابل اتکایی ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این پرسش که «در صورت رای‌آوری ترامپ در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری، سیاست او در قبال ایران چه خواهد بود» گفت: ترامپ قادر نیست در کوتاه‌مدت تصمیمات باثباتی بگیرد، به همین دلیل اقداماتش قابل اعتنا نیست.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در صورت رای‌آوری دوباره ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری، تصمیمات ما متناسب با شرایط روز و منافع ملی کشورمان گرفته می‌شود. باید دید ترامپ به چه نحوی عمل می‌کند و ما هم بر اساس این تصمیم‌گیری بازی خود را طراحی می‌کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها